Nog 10 Km te gaan voor het einde van de Camino.

26 juli 2019 - Cee, Spanje

26 jul 2019

Dagafstand: 114.85 Km

Totale afstand: 3309 km

Op de camping Ruta Finisterre.

Deze ochtend pech met het weer, rond 6 uur begon het stevig te regenen.

De tent was helemaal nat, en de ondergrond bestond uit zand en bladeren, dus de tent zag er mooi uit bij het inpakken.

Omstreeks 08.45 ben ik vertrokken richting het centrum van Santiago.

P7260976Een andere pelgrim uit Spanje heeft een paar foto's genomen van mij en ik van hem.

P7260978Hier met de spitsen van de kathedraal erbij .

Foto's genomen op het plein van de kathedraal en nu op weg naar het eindpunt Fisterra.

P7260980Hier richting Padron alles is reeds opgeruimd van de bosbranden van een paar jaar geleden. Pittige hellingen maar zo heb ik het graag.

P7260984Padron met een paar mooie pleintjes en lekkere koffie.

P7260986Het kerkje van Aguasantas boven op de pas, na een klim van 6 Km .

P7260989Het dorpje verspreid over de heuvelflank.

P7260991Een stenen of houten graanschuur "horreos" zie je overal in Galicië .

P7260994Van ginder ver kom ik.

P7260997Hier heeft de natuur weer mooi de stenen los op elkaar gestapeld. Ze lijken er zo vanaf te rollen.

P7260999En dan plots midden in de natuur dit monster. Een fabriek van de firma Ferroantlantica een bedrijf die ferro-mangaan  en nog een paar andere producten zoals ferrosillicium en silico-mangaan produceert , heel zwaar vervuilende industrie.

Als je boven op die helling kwam rook je al van ver de typische geur van steenkool / cokes die ze verbranden om die producten te fabriceren.

P7261002Hier nog eens het monster, de firma heeft een paar fabrieken in Spanje, hier zie je geen administratief gebouw.

Het zal te veel hinder geven voor de kantoorbedienden!!!

P7261003De camping in Estorde, morgen nog tien kilometers te gaan.

Het was een goede camping alles was aanwezig .

De verslagen van de voorbije dagen een beetje kunnen afwerken in een goede cafetaria.

De groetjes.

1. Kris Verstraeten:
    27 juli 2019
    Bedankt, Rudy.
    Vermits het einde van jouw fietsreis in zicht is, moeten wij er ons stilaan aan wennen binnenkort geen berichtjes meer van je te ontvangen.
    Sinds vorige nacht is het hier in België frisser. Het heeft deze nacht ook wat geregend. Ik denk dat niemand daarom treurde. Nog een fijne dag in het zuiden. Groetjes, Kris.
  2. Rudy:
    27 juli 2019
    Hallo Kris het einde van de Camino zit er op. Maar nog niet het einde van de fietsreis. Nog een week of twee en dan ben ik halfweg. De groetjes
  3. Petra en Johan:
    7 augustus 2019
    Beste Rudy, leuk te lezen hoe je reis verliep en verder loopt na onze ontmoeting in Sagahun en Santiago de Compostela. Wij zijn gisterenavond thuisgekomen. Nu nog wat nagenieten en je blog volgen 😉