Aangekomen in Lisabon.

04 augustus 2019

Dagafstand: 51.37 km

Totale afstand: 4226 km

Camping in Lissabon.

Rustig vertrokken langs de normaal drukke invalsweg naar Lisabon maar het is zondag het valt goed mee.

In Vila Franca zijn er nog heel wat sporen van het roemruchte stierengevecht.

P8041251Op een rondpunt de stier in de aanval.

P8041252Een beetje verder de arena, foto is een beetje schuin sorry daarvoor.

P8041253Hier neemt de stier een toreador op de horens en een tweede probeert zijn collega te helpen.

Heel wat wielertoeristen op de weg, ik ben niet de enige fietser, maar het verbaast mij keer op keer waar je soms wandelaars tegenkomt.

Op de rand van een grote drukke weg stappend langs de vangrail, of op een verhoogde middenberm van een weg drie baanvakken in beide richtingen. Om schrik van te krijgen.

Ik heb zelfs op fietspaden gereden, allen aan een rondpunt loopt het meestal verkeerd, éénmaal stond er een houten paal in het midden van het fietspad, of het fietspad loopt gewoon dood, geen vervolg.

P8041257In een voorstad van Lisabon dit modern kunstwerk, ik denk in de omgeving van Moscavide.

P8041261Het Praca do Comércio het grote plein aan de Taag.

P8041265 (2)Het Monument der ontdekkingen.

P8041268De toren van Belém

Allemaal gepasseerd  richting camping, de camping natuurlijk boven op een helling, opnieuw kort bij een snelweg, het gezoem van de auto's moet ik er maar bij nemen. 16,  euro zonder elektriciteit, wel met deftige wifi in het restaurant.

Tot morgen.

1. Pieter-jan:
    4 augustus 2019
    Alleh dikke proficiat he seg papa das al halverwege! Geniet maar van een paar dagen rust! Groetjes pj en julie!
  2. Hilde Vanderhaegen:
    5 augustus 2019
    Veel plezier met Hilde.
    Goed gedaan.
    X
  3. Ann:
    6 augustus 2019
    leuk je te kunnen volgen en de mooie foto's , inderdaad geniet van de paar dagen rust . groetjes van ons 7 , Hilde zal het wel vertellen en heeft een paar foto's ook
  4. Annie Wiggeleer:
    7 augustus 2019
    Proficiat Rudy ik vind het fijn om jou te kunnen volgen op je reis