Aangekomen in Lourdes

12 juli 2019

Dagafstand: 71.60 km

Totale afstand: 2052km

Camping Du Loup in Lourdes

Het vertrek uit de camping was zoals meestal geen probleem , 08.05 uur zat ik vol goede moed op de fiets.

MAAR ik was nog niet goed wakker. Een van de grote wegen die door Oloron-Ste- Marie lopen is de N134 en een straat evenwijdig aan de N134 moest ik hebben. Het klopte helemaal zelfs de spoorlijn tot mijne euro viel en ik merkte dat ik naar het zuiden en niet naar het oosten aan het fietsen was.

Geen probleem, een wit wegje op de kaart en ik zat zo op de juiste weg. Het wegje ging steil naar boven, tweemaal ben ik van de fiets moeten gaan.

Dan twee woeste honden voorbij, en de asfalt ging langzaam over in een grind weg, gelukkig begon de weg te dalen.

De grintweg ging over in een bos weg , bosweg werd een bospaadje, en even verder zat ik op een mountainbike spoor en een beetje verder een steil paatje dat op zeker moment een beekje werd.

Na drie kwartier ploeteren eindelijk op een grote asfaltweg. Nooit meer ga ik van de weg af, ook al lijkt het zo eenvoudig.

Voor de rest een paar pittige en lange hellingen. Dat was een goede training voor wat nog moet komen.

P7120484Meer en meer heuvels

P7120485Een beetje moeilijk te zien , vanop de camping heb je zicht op de hoge heuvels (bergen) rond Lourdes.

P7120486

Ik was rond 14.00 uur op de camping en verder in de namiddag de was gedaan, blog bijgewerkt een paar berichtjes beantwoord en vooral gerust.

1. Kris Verstraeten:
    12 juli 2019
    Al over de 2000 km, Rudy. 't Begint te tellen, he?
  2. Rudi ASSELBERGHS:
    13 juli 2019
    Al meer dan 2000 Km, proficiat met je prestatie. Niet vergeten een kaarsje te branden in Lourdes.
  3. Annie Wiggeleer:
    14 juli 2019
    Wat een afstand reeds gedaan
  4. De Witte Luc:
    14 juli 2019
    Proficiat Rudy de 2000 al ik heb wel wat laat uw bericht gekregen maar wij 👍voor
  5. Sonja:
    15 juli 2019
  6. Sonja:
    15 juli 2019
    Sonja = collega van Hilde ;)