Doulcon naar Luxenburg

29 juli 2022 - Hesperange, Luxemburg

Vrijdag 29 juli, door de dauw was de tent goed nat geworden.

Alles nat ingepakt want het was opnieuw een lang traject door het ontbreken van campings.

P1010191Bunker in de omgeving van Brandeville;

P1010192De abdij van Louppy-sur-Loison.

P1010195In de verte de dubbele kerktoren van Montmédy, normaal loopt de route langs de helling, maar één wegwijzer niet opgemerkt en ik was te ver om nog terug te keren.

Dus de helling maar overgereden, voordeel een mooie hele lange afdaling.

P1010203Bellefontaine oorlogskerkhof met Duitse en Franse militairen.

Er was ook een picknicktafel, ideaal om iets te eten. Ik had bijna gedaan toen een kleine auto de parking kwam opgereden.

Een oude man stapte uit en kwam naar de tafel met een blikje cola in zijn handen.

Hij was duidelijk opgewonden, ik zij goedendag maar hij kon blijkbaar niet praten, hij kon wel alles horen.

Hij schreef op tafel dat hij de tweede wereld oorlog had meegemaakt, en uit zijn gebaren kon ik opmaken dat het heel erg was geweest.

Maar hij zat blijkbaar gerust aan die tafel want hij werd heel rustig. Hij was ook geïnteresseerd in de fiets en waar ik heen fietste.

Uiteraard was het niet eenvoudig om een gesprek te hebben maar hij kon het wonderwel goed uitbeelden en anders schreef hij het op de tafel met zijn vinger.

Bij het afscheid ging zijn duim naar boven voor een goede reis.

P1010196Even verder duik ik opnieuw België binnen, de staat van de wegen waren direct merkbaar.

P1010199Prachtig toch gewoon op een muur van een brug.

P1010205Langs de grens van het groot militair oefenterrein van Arlon gereden.

P1010208En dan neem ik opnieuw een duik deze maal in Luxenburg aan grenspaal 49.

P1010209De rand van Luxenburg stad, moderne gebouwen en heel wat pittige hellingen.

Er waren twee campings, op het internet was het moeilijk uit te maken welke het beste zou zijn.

De camping in Hesperange is het geworden, voor caravans en campers was het volzet gelukkig niet voor fietsers.

Het was vrijdag avond en dat was te merken aan het vele verkeer, vooral van die opgefokte auto's die om ter meest lawaai maken.

Het was een pittige rit.