Halve rustdag.

19 juli 2019

Dagafstand: 57.74 km

Totale afstand: 2663 km

Camping in Castrojeriz

Via een rustig fiets- en wandelpad kwam ik in het centrum van Burgos. Opnieuw een mooi historisch centrum. En proper ze waren nog volop aan het poetsen met veel water. Overal in de stad staan er verschillende kunstwerken, meestal bronze beelden.

P7190711 (2)Twee muzikanten.

P7190713Een pelgrim die aan het uitrusten is voor de kathedraal.

P7190717Heel moeilijk om een goede foto te maken, het is mij niet gelukt omdat het plein te smal was .Het jammere aan de kathedraal is dat je niet vrij het gebouw binnen kan wandelen voor een kort bezoek. Je moet een ticket kopen die ook toegang geeft tot een tentoonstelling, maar ja die tijd had ik niet.

Na een koffie ben ik de stad uitgereden voor opnieuw een paar pittige hellingen in een open landschap.

P7190720Hier loopt de weg onder de bogen van een oude abdij "San Antón"

Even voor deze bogen werd ik tegen gehouden door een oude man, met de vraag of ik een stempel wilde. Natuurlijk, stempel boekje genomen en het was nog een mooie stempel ook. En dan kwam de aap uit de mouw, hij had ook een grote mand bij zich met hangertjes voor aan een ketting. Ik mocht geven van geld wat ik wou en ik mocht er ééntje uitkiezen. Het was al iemand van ver in de zeventig en hij had zijn plaats goed gekozen, op een kruising van de fiets- en wandelweg. Een paar muntjes toegestopt hij blij ik blij en ik kreeg er nog een tweede bovenop.

P7190722In dit dorpje met zijn burcht (ruïne) ga ik kamperen.

De was doen een beetje aan de blog werken en uitrusten.

En s'avonds was er nog een groepje fietsers toegekomen. Met een heel opvallend figuur. Het was warm en de man had zijn fietstrui uitgedaan en stond zo aan de toog iets te drinken, Kun je  het al voorstellen een enorme "bierbuik" die over zijn fietsbroek hing en zijn fietsbroek was eerder een slip dan een fietsbroek. toen de groep zich ging installeren en buiten waren kon de commentaar van een paar Nederlanders niet uitblijven. Het was een geslaagde avond met lekker eten, Spaanse steak.

1. Hilde Vanderhaegen:
    2 augustus 2019
    Haha.
    Toch altijd plezant om jouw te volgen.
    Zeker je beschrijving van die man is leuk.