Kastelen en ruïnes.

5 september 2019 - La Châtre, Frankrijk

5 september 2019

Dagafstand:106.69 km

Totale afstand: 6735 Km

De camping waar ik ben aan gekomen is in la Châtre een goede vier sterren camping 17.60 euro met stroom.

P9053126De lege camping van Marsac, de wandelaar was ook al vertrokken.

P9053127Hier mijn natte tent, het had een beetje geregend en het was mistig toen ik opstond.

Tegen half tien de fiets op en opnieuw de weg gaan beleven.

P9053128Ah daar in de weide nog een dolmen, dat stond niet vermeld in de gids.

P9053129Het stadje La Souterraine met de "Porte St Jean"

P9053131De kerk was heel sober, en buiten stond de kerk in de steigers voor restauratie.

P9053132De klokken die ook opgeknapt werden.

P9053137Jeanne d'Arc een beetje weggestoken in een hoekje, en onder het stof , dat kan niet .

P9053136Het is misschien niet duidelijk te zien maar de stoelen stonden schots en scheef. Dat kwam door verzakkingen van de vloer. Op sommige stoelen wordt je gewoon"kerkziek" zo schuin staan ze.

P9053139Een koffie in een mooie tas dat mag natuurlijk niet ontbreken.

P9053140De herdenkingsstenen van de oorlogsslachtoffers worden goed onderhouden .

P9053141Deze soort grote rupsen ben ik vandaag al een paar keer tegen gekomen.

P9053147 De ruïne van Crozant, moet ooit een groot kasteel geweest zijn, Mooi zicht over de vallei vanaf het dorpje.

P9053150De lantarens die bij zo een dorpje passen.

P9053154Bij het afdalen naar het stuwmeer nog even achterom gekeken, mooi zicht maar in het echt nog tienmaal mooier.

P9053156Voorbij het stuwmeer uiteraard een mooie beklimming, bovenaan in het bos stonden deze twee schulpturen.

P9053157Jammer dat er dikwijls geen naam op staat van wie het heeft gemaakt.

P9053160Dit stond toepasselijk aan de plaatselijke vroegere cinema.

P9053162Voor mijn oud collega's, deze kleuren komen ons bekend voor, dezelfde als de eenheid Info Ops Gp in Heverlee.

P9053166De ene ruïne  is de andere niet. Deze burcht is wel heel erg gesloopt.

P9053169Gelukkig is het kasteel van Sarzay nog in goede staat. De bijhorende boerderij is een Chambres d'Hôtes.

P9053175Als je over de muur kijkt zie je de mooie massieve torens.

P9053176Ik volg nog steeds de Sint Jacobs weg, en heel af en toe zie nog een wegwijzer.

P9053177Ik ben duidelijk een grens overgestoken, de laatste kilometers niets anders dan witte koeien.

Nu eerst nog winkelen en dan naar de camping. Op de camping aangekomen omstreeks 18.30 uur.

Snel alles nog een beetje laten drogen en dan de tent opstellen , eten ,aan de blog werken ,douchen en slapen.

Eerst natuurlijk naar huis bellen.

En dan begon ik mijn tent op te stellen, kwam de buurman van achter het haagje goede dag zeggen.

Niets op tegen natuurlijk, het was een vriendelijke Nederlander. Maar hij bleef maar tateren en ondertussen stond mijn tent nog niet recht.

Het was zelfs zo erg dat hij bijna bovenop het tentzeil ging staan.

Uiteindelijk toch duidelijk kunnen maken dat ik de tent verder ging opstellen en dat ik nog heel wat te doen had.

Bij het weg gaan struikelt hij nog bijna over mijn bagage. Ja het begon al te schemeren

Eind goed al goed iets na middernacht lag ik in mijn slaapzak.

De groetjes

1. Kris Verstraeten:
    8 september 2019
    Oei... Ik kan efkes niet volgen. Het verslag van 5 september komt toe na dat van 7 september. Voor een wiskundige is dat niet evident. :-) Tot deze avond, of morgen?