Op krachten komen in Lissabon samen met Hilde.

8 augustus 2019 - Lissabon, Portugal

Een weekje verblijven wij samen in Lissabon.

Na lang zoeken een tof hotelletje gevonden , niet al te ver van het toeristische centrum.

Een hotel van de SHIADU - groep . Ons hotel heet Ribeira TEJO. Een aanrader ! Recht tegenover het hotel was het Mercado da Ribeira : een grote loods, hal met aan één zijde een groente - en vismarkt en in het rechtse gedeelte heeft elke eetgelegenheid van naam uit Lissabon een standje waar zij hun waren aan prijzen. En waar je dus lekker kunt eten zonder verschillende restaurants, koffiehuizen en dergelijke te moeten gaan zoeken in de grootstad.

P8061281De hoofdingang van de Mercado .

P8061280groente- en vishal.

P8051275verschillende kraampjes waar lekker eten kan gekocht worden.

P8061298Het grote plein aan de Taag , "Praca do Comércio" , waar altijd wel iets te beleven valt .

P8061302De winkelstraat "Rua Augusta" die uit komt op het grote plein.

P8061304In één van de zijstraten van de Rua Augusta zie je de beroemde lift , ontworpen door Raoul Mesnier de Ponsard.

P8061305Het Rossioplein met fontein en standbeeld. Vooral de bestrating is heel speciaal, het lijkt wel op en neer te golven.

P8061310Samen aan de fontein.

P8061372één van de toeristische trams , nummer 28.

P8061374Een rustig terrasje.

P8071385Na twee dagen in het hotel zijn wij verhuisd naar een appartement in de wijk Ourique. Op een paar honderd meter van het appartement een klein park gevonden met mooie en bijzondere bomen en struiken en natuurlijk ook een rustig terras.

P8071392Zicht op de Taag en de brug "Ponte 25 de Abril"

P8071396 (1)Het appartement ligt ergens boven in de wijk, dus heel veel trappen en steile straten om er te geraken.

P8081399Bezoek aan het terrein van de Expo 1998.

P8081415Leuke verfrissing.

P8081421En ik kan het niet laten om bijzondere gebouwen te fotograferen.

Dit is een overzicht van de eerste dagen in Lissabon, nu ga ik nog een paar dagen uitrusten en genieten , samen met Hilde . Maandag 12 augustus stap ik opnieuw op mijn stalen ros en zie waar die mij naar toe brengt . Dan start ik ook opnieuw met mijn blog .

Groetjes van ons beiden !

1. Petra en Johan:
    10 augustus 2019
    Geniet ervan!
  2. Rudy:
    13 augustus 2019
    Johan en Petra wij hebben er zeker van genoten, en nu ben ik in een streek van Portugal zoals ik het mij herinnert van 30 jaar geleden.
    Rustig , mooie natuur en goed weer, wat een verschil met wat ik gezien heb ten noorden van Lissabon.
    De groetjes