Naar Le Puy-en-Velay.

Dagafstand: 110.12 km

Gereden tijd: 7.28 uur

Totale afstand Bordeaux - Geneve 672.04 Km

Totale afstand fietsreis: 2501.11 Km

Deze ochtend NIET betaald, er was niemand aanwezig en ik ben doorgereden. Trouwens het sanitair was maar pover.

3 WC voor de ganse camping, twee douches voor de mannen en 1 wastafel.

Voor de afwas was er buiten juist geteld 1 kraan met warm water .

P8115066Nog even door het centrum gereden maar zo schitterend was het niet.

IMG_20210811_084848Het plein aan de kerk en de toeristische dienst. Bij het buiten rijden waren ze een rommelmarkt aan het opstellen dat plein zag er wel mooi uit.

En dan was het mij naar beneden storten, wat ik gisteren naar boven ben gereden nu naar beneden.

P8115069Maar in de vallei blijven dat zat er niet in, opnieuw klimmen, om te beginnen als opwarming 10 kilometers

waarvan 500 meter aan 8%

P8115070Zachtjes aan naar boven het ging goed vooruit.

P8115071Boven kwam ik door een klein dorpje met de naam Sistrières. Ik dacht mijn skilatten aan te doen maar het was niet het ski gebied Sestrière maar een klein boeren dorpje, en dat mag je letterlijk nemen.

P8115074Eenmaal boven een kleine afdaling van 10 kilometers.

P8115075Dat is de vallei waar ik naar toe fietst.

P8115078Brug met op de achtergrond het dorpje St Arçons-d'Allier.

P8115079Dit kerkje gewoon tussen twee dorpjes in, in een hele mooie vallei van de Allier

In het dorpje Prades waar ik een boterham gegeten heb begon ook een hele pittige klim. Om te beginnen 4 km aan 9 %.

P8115084En waar staat dit Maria beeld, juist in Saint Marie Ik dacht dat ik boven was maar neen, nog 7 km aan 7%

P8115088Dat is Saint Maria waar ik daarnet ben doorgereden en op het kerkhof mijn drinkbussen heb bijgevuld met fris water.

P8115089Nog een eindje verder naar boven.

P8115090En ja ik ben boven  ik kan beginnen dalen.

P8115091De toer de France is hier gepasseerd en langs de weg staan borden waar het stijgingspercentage wordt getoond.

Hier een volledig overzicht. En dan maar afdalen.

P8115095Le Puy-en Valay komt in zicht.

P8115097Hier de Basiliek  Saint Joseph met een enorm beeld ernaast.

P8115096Saint Michel d'Aiguilhe

Aan de camping gekomen stond er een bord, VOLZET. Ik dacht het is nietwaar, ik kan opnieuw beginnen zoeken.

Maar voor fietsers en wandelaars was er nog plaats voorzien.

Oef, mij geïnstalleerd, een douche genomen en naar de winkel.

En maar een beetje aan mijn blog gewerkt en dan het bedje in. Het was nodig.

Tot morgen

1. M-Christine Wiggeleer:
    18 augustus 2021
    Een hele mooie streek die je doorkruist hebt mooie foto's