Door de mooie stad Leon.

21 juli 2019

Dagafstand: 111.95 km

Totale afstand: 2864 km

Camping in Hospital de órbigo

In Sahagún omstreeks 08 uur vertrokken, het eerste deel van de dag was opnieuw door het vlakke, wat eentonige landschap. Goede asfaltwegen dus het ging goed vooruit.

P7210768De klokken juist onder het nest waren aan het luiden maar de ooievaars bleven rustig zitten. Ik denk dat ze een beetje doof zijn.

P7210771Binnen rijden van Leon direct een mooi gebouw, "Casa de Botines" van architect Gaudi.

Ook het begin van de winkelstraat, toevallig kwam ik de sympathieke  Vlaamse familie tegen die ik had ontmoet op de camping in Sahagún.

P7210774De kathedraal die toevallig nog een uurtje gesloten was, buitenkant is ook al de moeite.

En wie zat op een terras aan de kathedraal, de fietsers van twee dagen geleden. (de man had zijn fietstruitje nu wel aan )

P7210777 (2)Nog een beeld op het plein voor de kathedraal.

P7210780De volgweg die Clemens Sweerman heeft neergeschreven was langs de mooiste plaatsen van de stad . En opnieuw kwam ik de Vlaamse familie tegen," ik denk stilaan dat ze denken dat ik hun aan het stalken ben".

P7210783Het "Plaza San Marcos" met fonteinen zoals in de stad Bern leuk voor de kinderen om in die waterstralen te spelen.

P7210789Nog even genieten van het vlakke, want morgen is het gedaan.

P7210790 (2)Waar zit die kikker!!!

P7210792Mooie mozaiek .

P7210792 (2)Een beetje ingezoemd.

P7210802 (2)Even schrik gehad, plots vlogen er wel 25 tot 30 gieren boven mij, ik dacht als ik nu het laatste loodje neer leg is het een feestmaal. Wel prachtig hoe die zich door de thermiek laten meedrijven. (Met het tegen licht is het moeilijk te zien )

P7210810Volgende stadje waar ik ga overnachten, Hospital de Orbigo. Mooie brug .

P7210814Bovenop de brug.

Camping was alles behalve, een plaatsje gekregen tussen de vaste carevans , luide muziek tot 1 uur in de nacht, kinderen die aan het wenen waren, luid gebabbel, een voet wegje juist langs mijn tent waar om de twee minuten iemand voorbij slofte,alles behalve rustgevend.

Ik was weeral geleerd dat ik maar op voorhand een beetje moet uitkijken.