Opnieuw de natuur in .

13 augustus 2019 - Évora, Portugal

13 augustus 2019

Dagafstand: 76.68 km

Totale afstand: 4428 km.

De camping met zwembad is vandaag in Evora.

Om negen uur was ik onderweg, opnieuw zoals gisteren weinig dorpen maar des te meer mooie natuur.

P8131837Het is niet allemaal armoede, maar dit beeld is een zeldzaamheid in deze streek.

P8131841Onze ooievaars zoeken soms nogal gevaarlijke plaatsen op om hun jongen groot te brengen.

P8131843Hier is het familie reünie, heeft er eentje iets uitgespookt?

P8131849Het beeld van de dag, een meer in de verte maar voor de rest alles kurkdroog. Hier heb ik mijn boterham met een sneetje kaas opgegeten.

P8131858Op die droge "steppe" soms een kudde koeien, ik vraag mij af of die wel overleven met al dat droog gras.

P8131864Even voor het stadje Evora proberen ze een nieuwe piramide te maken, wel van huisafval, de stank was de moeite, het was ondertussen iets boven de 30°.

P8131866Het stadje Evora is een mooi stadje met heel wat mooie gebouwen en volledige omwalling . Hier het centrale plein met de kathedraal.

P8131880Een mooi straatje niet ver van de kathedraal.

P8131883Een paar straten verder.

P8131887 (2)Een klein deeltje van de omwalling.

P8131893 (2)Nog een klein beetje van de omwalling met een stadspoort.

De camping ligt juist buiten het centrum en maar goed ook er is vanavond een concert op het centrale plein in de stad.

Ik had een heel rustige plaats gevonden op de camping, maar iets na 19.00 uur kwam er een grote bus aan en juist tegenover mij gingen deze mensen zich installeren. Daar ging mijn rust.

Ik moest nog eten, dus mijn rijst gekookt, een potje zoetzure saus erbij en ik kon eten, en ondertussen mijn overburen in het oog houden.

Ik heb mij net niet verslikt, maar het opstellen van de tenten ging heel moeizaam, ze hadden blijkbaar nog niet veel tenten opgezet en het was heel hard aan het waaien, dus de tenten waaiden langs alle kanten, en eer die recht stonden, je kent dat wel iedereen wil zijn zegje doen. Ik had gedaan met eten toen de tenten eindelijk recht stond.

Het is ondertussen halftien geworden op het terras van de cafetaria, ik ga stilletjes naar mijn tent sluipen in de hoop dat mijn overburen niet opnieuw hun tenten aan het opstellen zijn omdat ze zijn weggewaaid.

Tot morgen groetjes.

1. Petra en Johan:
    13 augustus 2019
    Dag Rudy, wij volgen je verhalen op de voet. Je humor doet mij lachen. Hahaha die bus met toeristen die bij jou hun tenten kwamen opzetten . Hilarisch.