Vandaag naar Groningen.

1 juli 2020 - Eext, Nederland

Deze ochtend de konijnen dag gezegd vanuit mijn tent, en alles beginnen inpakken.

Het tentzeil is zoals meestal nog nat van de regen en de condens , ik steek het afzonderlijk in een plastieken zak zodat mijn binnentent droog blijft.

Nog een paar boterhammen om aan te sterken en ik ben klaar om te vertrekken. De andere bezoekers die in blokhutjes verbleven waren ook allemaal wakker , want er werd een nieuwe gastank geleverd met een grote vrachtwagen, lawaai genoeg en de konijnen waren niet meer te zien.

P7010209Het eerste waar ik door moest was de Boswachterij Bakkeveen. Mooi bos en goed fietspad.

P7010211In het bos een paar prachtige oude bomen.

P7010213Langs de Zwartendijksterschans een wegwijzer gezien naar een monument van het verzet, toch even gaan kijken.

P7010216Regelmatig ook verwijzingen naar een hunebed, deze hier is te vinden in Steenbergen.

Het heeft wel veel geduld gevraagd om het Hunebed zonder een persoon te kunnen fotograferen, er was een grote groep kinderen aan het spelen op en rond het hunebed.

P7010217In Roden een beetje te ver naar het Leekstermeer gereden, dat was niet erg , ik ben zo door een prachtig natuurgebied gefietst, met prachtige waterplassen, heel wat vogels en een mooi fietspad.

P7010218Nog een ander zicht over het natuurgebied.

IMG_20200701_115242Mooie molen in Rodewolde.

P7010220Bij het binnen rijden van Groningen de Hoge der A.

P7010222Op het marktplein nogmaals het bewijs dat Nederlanders geen friet kunnen bakken, daarom vragen ze steun aan de Belgen  om hier in Nederland de  frietjes te komen verkopen.😀😀😀

P7010223De Martinikerk of toren , gesloten en in de omgeving veel wegenwerken

P7010224Ook op de grote markt werken, en de terrassen werden over bijna de ganse markt opgesteld.

Echt gezellig was het niet en sommige terrassen zaten overvol. Toch een koffie gedronken op een rustig terrasje en dan verder langs het Groninger Museum.

P7010226Het museum is langs buiten ook al de moeite om te bekijken.

P7010229

IMG_20200701_134730

P7010230even buiten het centrum van Groningen een paar woonboten heel mooi gelegen ,op het eerste zicht want de autosnelweg was vlak bij.

P7010234Bij de woonboten , waterlelies .

P7010236Als je hier kop of munt speelt en je hebt pech dan zijn het nog heel wat kilometers.

P7010237De camping is niet ver meer, de omgeving is in ieder geval al veel belovend.

P7010241Nog zo een leuke weg om door te fietsen.

Dan eindelijk de camping. Het oogt mooi als je aankomt maaaaar.

Deze camping is te vermijden voor fietsers, Hier Niet komen logeren. 👿 Het is hier de camping Hondsrug in Eext (Drenthe). Aangekomen 5 minuten na 17 hr en het onthaal was al gesloten. De dames van het onthaal waren alles aan het afsluiten en ja ik kon er nog net nog voor een dagje kamperen. Computer opgestart al mijn gegevens ingebracht en dan even pinnen. 25 euro, Nog een andere camping zoeken op dat uur is niet zo eenvoudig. Maar betaalt met het gedacht het zal wel meevallen.

Waar ik mijn tent heb opgesteld staat ook toevallig het oudste sanitaire blok. Warm water is met een soort teller er staan 6 eenheden op en als die op zijn geen water meer. Wastafels zonder warm water en zonder stop. De mussen vliegen binnen en buiten, met de nodige vuiligheid tot gevolg en een wasbak voor een handwasje ook niet te vinden. Er zijn wel 8 wasmachines, maaaar die werken op speciale muntjes die alleen bij het onthaal te koop zijn. Maar het onthaal is dicht. En dan nog het laatste, juist achter de hoek waar mijn tent staat is het afval parkje, En de wind komt uit die richting 😰😰😰 ruiken jullie ook die 🤧🤧

En dan begon het nog een beetje te regen ook, en ik had geen wifi want de code staat op de factuur en daar hadden ze geen tijd voor.

Er was een telefoon nummer waar men kon naar bellen voor eventuele problemen, er werd niet opgenomen, berichtje ingesproken, niets gehoord .

Gelukkig heb ik tijdens de dag heel wat moois gezien. Prachtig natuur en lekkere koffie.

Alleen Groningen viel een beetje tegen, heel druk, veel monumenten staan in de steigers, maar op de grote markt een lekkere koffie gedronken.

Dat verzacht de minder goede staanplaats.

S'avonds ben ik een ander sanitairgebouw gaan gebruiken, wat een verschil met het eerste , muziek , proper en ruim.

Waarom kunnen ze dat niet aan het onthaal zeggen.

S'morgens toch even gepasseerd op het onthaal en gezegd dat het toch wel een beetje tegen viel voor 25 euro en dat ik toch graag een factuur had en of ze mijn berichtje had gehoord .

De berichtjes had ze nog niet beluisterd, en de factuur kreeg ik mee. Nog en fijne dag gewenst en ik naar mijne fiets.

Ik was nog niet aan mijn fiets of een van de verantwoordelijke die het gesprek had gevolgd kwam mij na gelopen.

Oei dacht ik , ik was vriendelijk en rustig geweest, hij vroeg of hij de factuur mocht zien, en er was een fout gebeurd , de bediende had een fout gemaakt want ze hadden een speciaal tarief voor trekkers . Hij terug naar het onthaal en ik kreeg het verschil terug betaald.

Uiteindelijk heb ik 11.20 Euro betaald. Met dank aan Hilde V en de manager van de camping.

Dus trekkers de prijs is OK, voor 17.00 uur aan komen dan is het ook OK, niet het eerste sanitairgebouw gebruiken OK, en de tent niet opstellen op het eerste veldje dan is het OK

Tot morgen de groetjes.