Op weg naar Lier , naar huis, naar mijn familie , mijn liefsteke, mijn buren, .......

16 september 2019 - Lier, België

Dagafstand: 128.83 km

Totale afstand: 7768 km

De camping deze avond mijn eigen bed.

Deze ochtend samen met de andere fietsers vroeg uit de veren. Op de weide voor de trekkers stonden 5 tenten.

Mijn laatste korst brood en een appel was mijn ontbijt. Dan op weg naar het eindpunt Maastricht.

BonnefantenmuseumOnderweg het Bonnefantenmuseum gepasseerd , opvallend gebouw.

Servaasbrug in Maastricht.De Servaasbrug in Maastricht.

station van Maastricht.HET EINDPUNT VAN MIJN FIETSTOCHT het station van Maastricht. nu nog naar huis fietsen en mijn tochtje zit er op.

P9163847Gelukkig is België aangeduid, begint anders maar uwe weg te zoeken zonder kaart.

Eerst nog een broodje gaan eten en een lekkere koffie, en dan kon ik echt naar huis vertrekken.

Sint - Lambertuskerk.Langs de mooie Sint - Lambertuskerk.

fietspad in Maastricht.Nog een mooi fietspad langs waar ik Maastricht en Nederland verlaat.

Het AlbertkanaalHet Albertkanaal heel gemakkelijk, altijd recht door. Was dat maar waar, heel veel omleidingen, die regelmatig slecht bewegwijzerd waren. Het was regelmatig de weg zoeken.

Het AlbertkanaalOok heel veel zware industrie.

herdenkingsmonument voor Annick Van Uytsel.Mijn picknick plaats was op een bank aan het kleine smaakvol ingerichte herdenkingsmonument voor Annick Van Uytsel. Het was de enige bank die te vinden was. Op het Amerikaans kerkhof was het aangrijpend  al die mensen die gesneuveld waren voor onze vrijheid. Maar hier gaat het over iemand die ongeveer dezelfde leeftijd heeft als onze beide dochters nu.

Na de picknick verder naar Lier, met een beetje regen en wind op kop.

Aankomst in LierErik de buurman heeft zijn best gedaan om de eindstreep te versieren.

Het werk van Hilde en Charlotte.En Charlotte en de mama hebben zich geamuseerd met het maken van twee spandoeken.

P9163861 (3)

P9163861 (2)

Heeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt.

Woensdag werk ik de blog verder af en een klein overzichtje waarschijnlijk tegen donderdag .

De beste groeten.

1. Petra en Johan:
    16 september 2019
    Welwelwel, Rudy is thuis. Inderdaad: WAT EEN PRESTATIE !
    In eigen bed vanavond ! Ho, dat moet zalig voelen na bijna 3 maanden onderweg met fiets, tent en karretje. Nogmaals een dikke proficiat Rudy. We hebben met je meegereisd en je avonturen en verhalen gelezen. Wat fijn je ontmoet te hebben. Geniet nu maar van je thuiskomst met familie, vrienden en buren. Wat heerlijk toch om zo onthaald te worden. Groetjes en tot nog eens, Petra en Johan, Elias en Judith uit Zedelgem.
  2. Kris Verstraeten:
    Dag Rudy
    Jouw aankomst heeft ons ontroerd, Rudy. Mijn goedendag was deze namiddag wel heel vluchtig, maar ik had precies op hetzelfde moment bezoek. (Dat wilt lukken!) Dat we jouw prestatie formidabel vinden, hoeven we jou misschien niet meer te zeggen. En toch. Proficiat! Ook een dikke "merci" omdat je ons de kans gegeven hebt jouw tocht dagelijks te volgen. En wat mij misschien het meest getroffen heeft: Een fiets, een aanhangwagentje met o.a. een tent en daar heb je gedurende 3 maanden mee kunnen overleven. Het leert ons allen te relativeren en te beseffen wat belangrijk is in het leven. Echt bedankt.

²ikzelf daar ook uit geleerd heb: Volgens mij kan het niet anders of iedereen is superfier en vol lof is over jouw prestatie.
  3. Kris Verstraeten:
    16 september 2019
    Van ontroering zijn er "onvolmaaktheden" in mijn reactie geslopen. Zo zie je maar.... De laatste zin (²ikzelf daar...…) moet duidelijk weg.
  4. Rudi ASSELBERGHS:
    17 september 2019
    Rudy, proficiat met uw prestatie. Dit is iets wat je waarschijnlijk uw hele leven nooit zal vergeten. Een doel stellen en dat dan bereiken met een minimum aan luxe, man, man echt top. Daar moet je zowel fysisch al mentaal zeer sterk voor zijn (misschien uw militaire achtergrond). Bedankt om ons uw reis te hebben kunnen laten volgen en te kunnen laten genieten van je mooie foto's. Bedankt om ons te hebben komen bezoeken in Normandië. Blij je nog eens gezien te hebben. Nogmaals een dikke proficiat en de groetjes vanuit la douce France.
  5. Karen Pauwels:
    17 september 2019
    Dag Rudy, heel fijn om je blog te lezen . Ik zit nu aan de grens Spanje-Frankrijk richting België, wat achterstand door vakantie en het volgen van de Ronde van Frankrijk. :-) :-) . Bedankt voor de mooie en leerrijke foto's en verslagen en dikke proficiat met je prestatie!
  6. Hilde Vanderhaegen:
    19 september 2019
    Dag Rudy,
    Knap wat jij gedaan hebt.
    Blij dat je gezond en wel terug bij je liefsteke en familie bent.( zo lief)
    Wel bewondering ook voor Hilde, die je deze reis gunde.
    Geniet nog van het samen zijn.
    Dikke kus,
    Hilde
  7. Oscar janssens:
    20 september 2019
    Vollezele mag fier zijn , ne Pajotter, ne Flandrien puur ras. Nogmaals Proficiat Rudy. Groetjes van Jerry, Jessica, Rosita en Oscar ... We zien mekaar binnenkort ?
  8. Annie Wiggeleer:
    21 september 2019
    Nog eens proficiat goe gedaan wat een reis wou dat ik dit ook nog kon
  9. M-Christine Wiggeleer:
    23 september 2019
    Proficiat Broer ik ben fier op jou dat je dit hebt kunnen verwezenlijken.