Op weg naar het startpunt Zaltbommel en verder tot Doesburg.

27 juni 2020 - Doesburg, Nederland

Vroeg opgestaan na een slechte nachtrust. heel veel lawaai van het verkeer.

Voor de rest super vriendelijke eigenaars.

Het eerste gedeelte van de tocht ging door het Nationaal park De Loonse en Drumense Duinen. Een prachtig gebied om door te fietsen.

Afwateringskanaal 's-Hertogenbosch DrongelenDan langs het afwateringskanaal s'Hertogenbos en Drongelen.

Slot HaveleijVoor Zaltbommel het Slot Haverleij , dat is in feite een kleine gemeente met scholen winkels enz..

Heel speciaal je komt er binnen langs een poort zoals in de middeleeuwen de stadspoorten.

Zaltbommel brug over de WaalDe eerste grootte brug die ik passeer, brug over de Maas.

De Sint - Maartenskerk in ZaltbommelDe Sint Maartenskerk van Zaltbommel, bezoek niet mogelijk wegens corona.

Spreekt voor zich. Jip en JannekeBij het buiten rijden van het stadje viel mijn oog op dit bord.

Waar is de tijd , voor lezen uit de boeken van Jip en Janneke.

ZaltbommelEen laatste blik op Zaltbommel nu op de andere oever van de rivier de Waal.

De rivier die ik heel wat kilometers gezelschap ga houden.

Het kasteel Waardenburg.Het kasteel Waardenburg mooi gelegen en op de schouw?

op de schouw  van het kasteel WaardenburgInderdaad een mooi koppeltje, de eerste ooievaars op de reis.

omgeving NeerijnenKoos van zomeren schreef dit gedicht, gewoon even stoppen en lezen .

Dijk van de Waal omgeving van HeesseltZo heb ik kilometers gedaan langs de rivier de Waal .

P6260047Nederland zonder windmolens dat kan niet maar dik zijn ze niet gezaaid deze in Hurwenen .

Het pont in Tiel aan de WaalDe eerste maal met het pont de rivier over, mondkapje voor, 1.5 meter afstand, 1 euro betalen en zo naar de overkant.

Dit veer was in Tiel.

Juist voor de brug van de A50 in ErwijkMooie roofvogel op een weidepaal vlak langs de weg.

Mijn eerste overnachting langs de route op de camping De Grote Altena  in Oosterhout .Een mooie propere camping lans de Waal.

Na een mooi onweer gisterenavond vertrokken richting Nijmegen.

Aan de brug in Lent (andere oever is Nijmegen)Bij een brug in Nijmegen deze gedenkstenen voor gesneuvelden in september 1944.

Aan de brug in Lent (andere oever is Nijmegen)Vermelding van welke eenheden hebben deelgenomen aan de oversteek van de Waal.

juist voor DoornenburgDeze paarden stonden lekker te knuffelen, blijkbaar een heel sociaal paardenras want al de dieren stonden mooi in een groep bij elkaar op een hele grote weide.

P6270063

Kasteel Doornenburg.Het kasteel Doornenburg, is te bezichtigen .

P6270069

P6270070Op het binnen plein van de hoeve voor het kasteel kan men lekker taart eten .

Veerpont PannerdenHet volgende veer dat in moest nemen is over het Pannerden kanaal juist voorbij Doornenburg.

Kunstwerk waar spoorlijn onder het Pannerdenschkanaal gaat.Deze mammoet staat boven de treintunnel die onder het Neder Rijn kanaal gaat in de omgeving van Duiven.

Langs de IJssel omgeving GiesbeekOpnieuw een groep paarden in de omgeving van Loo aan een meertje langs het Neder Rijn kanaal.

bordje van Hanze routeSommige delen zijn vlot te volgen dankzij deze route bordjes waren het niet dat deze bordjes en de beschrijving in de fietsgids niet altijd overeenkomen. Jammer want ten opzichte van de fietsgids heb ik heel wat meer kilometers gedaan.

Doesburg standbeeld wandelaars van Roberto BamiStandbeeld in Doesburg Passi d' Oro : wandelaars van Roberto Bami.

Het vervolg probeer ik zo snel mogelijk in orde te maken. Heel wat pech en heel slecht weer speel mij partner.

En het internet is een stuk slechter dan tijdens de reis van vorig jaar. Jammer maar niets aan te doen.

tot snel Groetjes Rudy

1. Petra en Johan:
    13 juli 2020
    Weerom een mooi verslag Rudy.
    Bedankt en nog een goeie tocht verder.
  2. M-Christine Wiggeleer:
    15 juli 2020
    je leven gaat vol mooie herinneringen zijn welke je zal kunnen doorvertellen aan je kleinkinderen later