Bezoek van de stad Carcassonne.

6 augustus 2023 - Carcassonne, Frankrijk

De goede raad van een vriend opgevolgd, ik vroeg naar de Cité de Carcassonne.

P8060723Op weg naar Cité de Carcassonne.

P8060724één van de toegangspoorten.

De straten waren nog zo goed als leeg, en de winkeliers waren volop hun winkels aan het openen.

Rustig op een plein een koffie gedronken, hij was lekker, gelukkig de prijs ook 4.70 euro.

Even dwars door het stadje gelopen en dan de kerk gaan ontdekken, die was reeds open.

P8060730Niet al te groot en de glasramen waren nogal donker.

P8060733Oei werkloos.

P8060734Niet mis.

P8060736En Jeanne d'Arc mocht ook niet ontbreken,

P8060737De smalle staatjes hier kort bij de kerk.

P8060746Een deel van de vestiging zijn ze aan het restaureren. Dit gedeelte is vrij te bezoeken.

P8060748Voor het kasteel en de omwalling te bezoeken moet je online een ticket reserveren.

Ik kon binnen omstreeks 11.15 uur, het gaat open om 10 uur en dan staan er al lange rijen aan te schuiven.

In het kasteel en op de omwalling ben je nooit alleen.

P8060757binnen in het kasteel op een van de gaanderijen.

P8060760Vanuit een toren dit zicht;

P8060773En zicht op de beneden stad.

P8060776In het kasteel staan verschillende beelden tentoongesteld.

P8060779Hier is het mij gelukt om een foto zonder andere toeristen erbij.

P8060783Op de omwalling, het is wel een uitgebreide wandeling, en zeker niet geschikt voor wie slecht te been is. Soms was het aanschuiven omdat één iemand problemen had voor een draaitrap af te dalen.

P8060785Vanuit één van de torens opnieuw een blik op de benedenstad.

P8060792Als je aan het amfitheater komt dan is de wandeling op de omwalling bijna gedaan.

Toen ik opnieuw in de stad kwam kon je op de koppen lopen, het was heel druk geworden.

P8060794Op weg naar de beneden stad. Nog een laatste blik op de Cité.

P8060796op de achtergrond het Musée des Beaux-Arts, dat ook een beetje doorgetrokken wordt in het park.

P8060800Het is zondag, de winkelstraat, toch mooi versierd met die gekleurde bollen.

P8060801Place Carnot, met naast de fontein heel veel terrassen.

P8060802Parc du Père Noël, het water van de fonteinen vloog langs alle kanten door de hevige wind.

P8060806Een sluis op het Canal du Midi, verschillende kampeerders waren een fietstocht langs het kanaal aan het maken. Heel geliefd bij gezinnen.

P8060807Cathédrale Saint-Michel, langs buiten een bijzonder bouwwerk. Maar gesloten ook Église Saint-Vincent was niet te bezoeken.

P8060810Portail des Jacobins nog één van die mooie toegangspoorten.

P8060811 En hier nog een aller laatste blik op de Cité want morgen fiets ik verder.

De camping valt goed mee, voor 21.32 euro voor twee dagen, goed sanitair, goede cafetaria en wifi.

En daarnaast nog vriendelijk personeel. s'avonds stond er een foodtruck een hamburger met frietjes besteld.

Hamburger was best lekker, maar de frietjes waren van zeer slechte kwaliteit. In België kun je uw frituur sluiten als je zo iets durft te verkopen.

De groetjes