Laatste spurt tot Nantes.

26 juli 2021 - Nantes, Frankrijk

26 juli 2021

Dagafstand: 47  km

Fietstijd: 2 uur

Totale afstand 1159 km

De laatste etappe van de Normandië en Bretagne route.

P7264709Ik kon direct na vertrek nog een kaarsje gaan branden voor beter weer maar de kerk lag wel tamelijk hoog

Mooi langs het water gebleven.

P7264711 De volgweg ging regelmatig weg van de Loire en dan was het dikwijls een weg tussen de hagen.

Houd de wind goed tegen maar een nadeel je ziet niet veel van de omgeving.

P7264713Soms in de verte de daken van een kasteel.

P7264719Hier het kasteel van Varenne dat tamelijk dichtbij lag. Wel een stevige klim.

IMG_20210726_130217Dan het eindpunt Nantes, de buitenwijken waren maar heel armzalig, voor de rest een vrij aangename stad.

Hierboven de kathedraal die gedeeltelijk in de steigers staat.

IMG_20210726_130908In de winkelstraat deze brave hond, zo zou ik nog eentje willen.

Blaft niet, moet geen eten hebben en geen drollen op te kuisen. Het is ongelooflijk hoe ze het kunnen maken van gewoon zand.

IMG_20210726_134231Nog een kerktoren te zien in een zijstraatje.

IMG_20210726_134441Mooie groene plaatsen met trappen waar regelmatig mensen op zaten.

P7264725Als laatste beeld van deze Reis en etappe een obelisk in Nantes.

Nantes is zeker om terug te gaan, het gedeelte van de fietsroute die ik heb afgelegd is mooi om te fietsen maar niet hoogstaand op historische steden en plaatsen, tenzij men heel wat kilometers er voor over hebt om van de route af te wijken. Het weer heeft natuurlijk ook invloed, bij mij was het heel afwisselend.

Van warm droog weer tot stortregen, onweer en veel wind.

In de fiets gids staan ook nog andere etappes die misschien een volgende keer aan bod komen.

Mijn fietsdag zit er nog niet op hier begint een volgende etappe naar Bordeaux.

Tot ziens op mijn volgende etappe van 2021