Fiets herstellen en dan naar Brûlon

23 juli 2021 - Brûlon, Frankrijk

23 juli 2021

Dagafstand: 87.61 km

Fietstijd: 5.40 uur

Totale afstand 916.35 km

S'morgens aan de uitbater van de camping een tang gevraagd voor de spaak te verwijderen.

Geen nood, hij kwam het zelf wel doen en hij had een adres van een fietsenmaker in Villaines waar hij soms met samen werkte.

Ik daar heen, en na even wachten kon mijn fiets in de herstelplaats.

Terwijl de fietsenmaker bezig was kwam er een goede klant binnen, een Belg die daar al verschillende jaren in de buurt werkte.

Dat wil ook juist lukken dat een Belg op het zelfde moment als ik in die kleine winkel staan.

P7234654Op weg naar de fietsenmaker eindelijk een veld met zonnebloemen.

P7234656En dat het op en neer gaat hier in de streek zie je wel, en ik voel het soms goed.

Na de herstelling die mij 21.50 euro heeft gekost heb ik nood aan een koffie. Tussen haakjes de camping vorige dag heeft mij 0 euro gekost , maar sssst niet voort vertellen he.

Op het dorpsplein een mooi terras, mij geïnstalleerd en ik had mijn koffie nog niet en ik was al in gesprek geraakt met een wielerliefhebber.

Het was boeiend, en het was toch wel een kenner. Alleen van het type fiets daar waren we niet eens, hij een stalen frame ik een aluminium frame.

En dan toch maar een paar kilometers fietsen.

P7234659De eerste col is bedwongen, 273m hoog, het was een mooie beklimming door een bos.

En als beloning een mooie afdaling.

P7234662Niet zo ver van de camping deze wasplaats, in de streek heb ik er nog verschillende gezien, het zijn wel steeds mooie gebouwen.

Campings zijn dikwijls ofwel gans boven ergens op een heuvel of helemaal in het dal.

Vandaag helemaal in het dal, morgen vroeg zal het klimmen worden.

Er waren twee campings, toch maar voor een gewone camping gekozen, de andere was er eentje met indianen en hun typische tenten en veel husky's en paarden, neen ik wil mijn scalp nog even behouden.

De camping was opnieuw aan een mooi meer gelegen en rustig.

Tot morgen.