Naar het eindpunt van de Katharen - Basken route in Biarritz .

12 augustus 2023 - Biarritz, Frankrijk

S'morgens dag gaan zeggen bij de receptie en het was een commerciële aangelegde dame.

Zonder koffie kun je toch niet starten, nu ja dat aan bod was niet af te slaan.

Na de koffie, op weg naar de route.

P8120963Het was niet zo een schitterend weer, maar dat was niet erg.

P8120965Onmiddellijk had ik de zwaarste beklimming van de dag voor mijn wielen.

P8120966Oef boven, oei uitgebroken schapen!!!

P8120969Neen hoor de schapen waren op weg naar hun weide. Zonder dat er iemand vooraan liep gingen ze naar hun weide. Achteraan de kudde was een moderne herder op zijn quad en zijn hond die de schapen opdreven.

P8120972Het bleef wel heuvelachtig,

P8120973Nog een blik weg van de Pyreneeën.

P8120977In deze weide zaten we tien rode wouwen bij elkaar, tegen dat ik mijn fototoestel had genomen waren ze allemaal gaan vliegen. Behalve deze luiaard.

P8120979Gewoon nog een zicht onderweg.

P8120982Nog een heel mooi stukje, de rivier de Nive heeft hier een nauwe kloof uitgesleten.

P8120984Deze oude meneer was erg geïnteresseerd in mijn fiets. Een leuke babbel gedaan, maar met zijn 85 jaar kon hij niet meer fietsen. Ja en ook een zware operatie achter de rug, hij liet zijn litteken zien .

P8120985Hier ook nog een gevolg van de erosie.

P8120987In Cambo les Bains waren de straten nogal versierd met bloemen.

En dan op zoek naar een camping de eerste direct pech geen plaats meer.

Op camping Biarritz hadden ze nog één plaatsje. Het was een plaatje naast het sanitaire blok samen met nog vier andere tenten.

Maar ik had een plaats en kon mijn  natte tent opstellen. Ja nat van de douw deze ochtend.

s'morgens alles snel ingepakt en in de cafetaria een koffietje met croissant genuttigd.

P8130989En dan de laatste kilometers, hier het laatste rond punt.

P8130991En daar op het einde van de straat ligt het eindpunt.

P8130993De Atlantische oceaan, met zijn woeste golven.

Dagafstand: 112.31 km

Duur: 7.04 uur

GS: 15.88 km per uur.

Vandaag stevig naar boven gereden 1362 meter.

Het was een mooie maar zware fietsroute, deze route is helemaal afgefietst.

Nu verder met de volgende van Biarritz naar Berlaar.

De groetjes en tot bij de volgende fietsroute.

1. M-Christine Wiggeleer:
    15 augustus 2023
    Proficiat, je hebt het toch maar weeral eens gedaan kus
  2. Petra en Johan:
    16 augustus 2023
    Dag Rudy, net je reisverhaal bekeken van juli tot nu. Je beleeft en ziet wel mooie dingen he. Het is zo een beetje meereizen wat we doen. Bedankt voor je reisverhaal! ;-)
    Johan (& Petra)