Haal ik vandaag Nantes??

25 juli 2021

Dagafstand: 80.28  km

Fietstijd: 4.48 uur

Totale afstand 1102 km

Deze ochtend opnieuw regen, het begint stilaan een ritueel te worden, gewekt worden door regen.

Gewacht op de bakker die langs kwam en na het ontbijt vertrokken.

Nu stroom afwaarts, je zou denken berg af , soms wel ja maar wel met mooie tegenwind.

IMG_20210725_094443De brug opnieuw over en zo de route op pikken.

P7254696In La Bohalle deze kapel, is mooi onderhouden en aan de overkant  van de straat hadden ze nog een klein kapelletje bijgebouwd.

P7254697

P7254699Langs de dijk van de Loire, het water is nauwelijks te zien met al de struiken en bomen die langs de oever groeien.

Maar het was wel rustig fietsen wel hobbelig.

P7254701Hier is ze dan toch even de Loire.

P7254703Montjean-Sur-Loire schacht van een oude steenkoolmijn.

P7254705 Naar mate ik verder fiets wordt de rivier steeds machtiger, regelmatig eilandjes en grote zandbanken in de rivier.

P7254706In de namiddag mijn pijp raakt stilaan opgebrand maar deze boom

heeft het ook voor bekeken gehouden en de maretakken die zijn er ook aan voor de moeite. Zij zijn misschien zelfs de oorzaak dat de boom het opgeeft.

Camping aan de Loire in Saint Florent-le-Veil. Behalve de grote weg is het een goede camping, een beetje amateuristisch misschien maar ze doen veel moeite.

Ik vroeg of ze koffie verkochten, ja zeker, hop een gewoon koffiezetmachine en ze begon koffie te zetten. Een grote tas met melk en suiker en een goede babbel 2 euro.

En nu uitrusten voor de laatste etappe morgen, Nantes heb ik niet bereikt.

Tegen wind, toch meer heuveltjes dan ik gedacht had en een beetje vermooid.

Morgen beter en hopelijk zonniger.