Van Carcassonne naar Foix.

7 augustus 2023 - Foix, Frankrijk

Nog een koffie gedronken in de cafetaria en dan op weg.

P8070812Even buiten Carcassonne direct tussen de velden, op het eerste zicht vlak.

P8070813In de eerste twintig kilometers liep de fietsweg samen met een Gr wandelweg en pelgrimsweg.

Verschillende stappers voorbijgereden. In de verte op de kam ziet men een kerktoren. Daar ga ik straks passeren, eerst nog een paar pittige hellingen verwerken.

P8070814Hier dezelfde kerk als ik er reeds voorbij ben, het dorpje is Montreal.

P8070816Het weer blijft mooi en warm.

P8070817Om het dorpje Fanjeaux te bereiken een klim van 2000 meter aan 10 tot 14 %.

Het eerst gedeelte een hele drukke smalle weg, ik was blij dat ik de afslag kon nemen. De overdekte markt, oef schaduw.

P8070818Aan de overdekte markt deze school???

P8070821Het is een kunstenaars dorpje en dat is ook de zien aan de kunstwerken langs de weg.

P8070822Langs dit Mariabeeld verlaat ik teleurgesteld het dorp. Bakker dicht, café dicht, broodjeszaak dicht, gelukkig heeft de eigenaar van de broodjeszaak mij een winkel getoond die open was.

P8070824En dan maar voort , het is ondertussen wel goed warm geworden .

P8070827In een flits tussen de bomen gezien.

P8070828Aan een wegje dit bord, ik heb niet kunnen achterhalen wat de link is met die plaats.

Op het eerste zicht was er nergens een militair kwartier of terrein.

P8070830En de Pyreneeën die komen dichter bij.

P8070835Nog een hele oude brug onderdoor.

P8070836Bij het binnen rijden van Foix zie je het kasteel hoog boven het stadje.

P8070837De rivier de L' Ariège stroomt door  de stad. En dan via een hele drukke weg naar  de camping.

Dagafstand: 110.17km

Duur: 07.04 uur

GS: 15.55 km per uur.

1186 meter gestegen .

De camping is opnieuw van goede kwaliteit, alleen moest ik een beetje zoeken waar alles was.

Ook een babbeltje gedaan met Nederlanders die de zelfde route fietsen. Toevallig hebben ze dezelfde tent.

Nog een fijne dag en tot het volgende verslag.