Korte etappe naar Lourdes.

10 augustus 2023 - Lourdes, Frankrijk

S'morgens terug alles nat ingepakt en de afdaling ingezet op de camping.

Via een grindweg ging het steil naar beneden.

In Pouzac de route opnieuw opgepikt.

P8100910Het ging stevig naar boven 4 kilometer aan 8 à 10 % dat was even op de tanden bijten.

P8100911Als je de picknick tafels niet nodig hebt dan kom je er verschillende tegen.

En dan was het een mooie lange afdaling. Zo een 10 kilometers mooi naar beneden.

In het dal een voie verte opgepikt en ik was zo in Lourdes.

Op de camping mij geïnstalleerd , naast een camper van vriendelijke mensen.

Het is een gemoedelijke camping, het is de tweede keer dat ik er kampeer en het is opnieuw goed meegevallen.

P8100914Tegen drie uur naar het Heiligdom gewandeld. Zoals steeds heel veel volk.

P8100915De vergulde kroon op de koepel van de basiliek.

P8100917Het plein voor de drie basilieken.

P8100918Eerst boodschappen gaan doen, hier passeer ik het kasteel dat hoog boven het centrum uitsteekt.

P8100919De hallen , maar vandaag helemaal gesloten.

Op het plein wel een koffietje en een stukje cake gegeten.

P8100921Via het Heiligdom terug naar de camping, hier beeld van de grot.

P8100922Nog een beeld van over het water.

P8100925Dat is ook de plaats waar je kaars kunt aansteken. Het is een kaars om heel wat familie en vrienden te herdenken. Ook voor diegene die een beetje op de sukkel zijn met hun gezondheid. Het is een heel emotioneel moment .

Dan terug naar de camping gewandeld, het is een eindje maar dat doet goed. Op de camping een beetje aan de blog gewerkt. Ook een babbeltje gedaan met een man die er stond met zijn camper , het was leuk maar wel een inspanning meneer kon niet praten en het gesprek was met gebaren en af en toe een goedkeurend geluid. Maar toch heel vriendelijk.

Vandaag niet gefietst, maar veel gewandeld.

Normaal nog twee dagen en ik ben aan de Atlantische oceaan.

We zullen zien, maar vandaag was het een halve rustdag.

De groetjes en tot het volgende verslag.