Van Lourdes naar Mauléon-Licharre.

11 augustus 2023 - Mauléon-Licharre, Frankrijk

Alles snel ingepakt en mijn half "frans brood" dat ik van de buren had gekregen met een beetje kaas opgegeten.

Op de andere kant van de camping stond een andere fietser. En hij kwam even langs voor een babbeltje.

Hij was van Taiwan en was een tocht door Europa aan het maken van zeven weken.

Hij was geïnteresseerd in hoe ik alles organiseerde. Hij was leraar en wilde zoveel mogelijk ervaringen mee nemen naar zijn land.

P8110930En dan eindelijk op weg, via Bois de Lourdes naar de grote weg.

In het bos zijn er heel wat voorzieningen, zoals speelpleintjes, fitnes heel veel picknick tafels enz

Er waren ook heel wat wildkampeerders.

P8110931Het is voorlopig een streek met niet te veel heuvels, dat fiets vlotjes.

P8110933De zwarte varkens , zijn moeilijk te fotograferen want ze zijn nogal schuchter. Maar deze dikzak was te traag.

P8110934Een beetje verder in Montaut verschillende houdsculpturen op een grasperk.

P8110936Hier nog een bever.

In Corraze was het tijd voor een koffie. Er was een soort shoppingcenter, bij de bakker stond een klein terras daar moest ik zijn.

Hij had mij zien aan komen, ik moest niets vragen, een koffie was zijn begroeting, een koekje kon ook niet ontbreken.

Een erg humoristisch verkoper.

P8110938Toen ik de parking afreed passeerde ik deze kleine auto.

P8110939RNUR nog nooit van gehoord. Even opgezocht, La Régie Nationale des Usines Renault (RNUR)

P8110940Het is waarschijnlijk een 4CV gebouwd tussen 1947 en 1961.

P8110942Nog een liefelijk landschap. Het zal echter opnieuw flink klimmen worden.

P8110945A  Rudy is hier gepasseerd .

P8110946Het is gelukkig niet altijd op en neer.

Door Bois du Bager was het mooi fietsen wel veel bergop 5%  4 kilometer lang.

P8110948De Place St. Pierre in Oloron st Marie, ik ga van de boven stad naar beneden. Gelukkig.

P8110951Deze straat laat mij direct denken aan de Kloosterstraat in Geraardsbergen.

De huizen zien er hier wel iets minder verzorgd uit.

P8110953Beneden aan het water het beeld van Sint Jacob.

P8110957De kerk is niet zo bijzonder.

P8110960Het portaal mag er wel wezen. Het is ook het vertrekpunt of een halte op weg naar Santiago de Compostella.

Nog een dertig kilometers en ik ben aan de camping.

P8110961Bij het buiten rijden van Mauléon deze enorme muurschildering.

De camping was gelegen langs een drukke weg, maar vriendelijk onthaal doet al veel.

Dagafstand: 103.19 km

Duur: 6.17 uur

GS: 16.38 km per uur vandaag toch weer 1141 meter bergop gereden.

En morgen in principe tot Biarritz.

De groetjes

1. Annie Wiggeleer:
    15 augustus 2023
    het gaat goed vooruit , nog veel fietsplezier en mooie uitzichten