Van Condes naar Saint- Maurice- Rémens .

24 juli 2023 - Saint-Maurice-de-Gourdans, Frankrijk

Deze nacht een stevig onweer te verwerken gekregen.

Gelukkig alles droog gebleven wat bij andere kampeerders niet altijd het geval was.

De Nederlander die een beetje verder zijn tent had opgesteld was deze ochtend omstreeks 07.15 uur al weg.

Ik dacht al , hij is toch niet met tent en al in het meer gevlogen.

Maar de fiets was ook al weg, gelukkig.

P7240226Nog een snelle blik op het meer juist buiten de camping.

P7240227De sporen van het onweer zag je nog overal liggen.

P7240228Ik bleef in de omgeving van de rivier en zijn stuwmeren.

P7240229In Bolozon deze fraaie brug, bovenaan de trein en onderaan de auto's.

P7240230Nog een paar mooie landschappen.

P7240231

P7240234Een tweede en derde onweer liet niet lang op zich wachten.

IN Chateu Gaillard juist aan de camping een heel hevig maar kort onweer.

Fietsreis 2023De veranda van het restaurant vloog bijna de lucht in, een paar bloempotten zijn wel gesneuveld.

P7240235collège de la plaine de l'Ain in Leyment het derde onweer, gelukkig kon ik onder het afdak staan.

P7240236Bij het binnen rijden van Chazey-sur-Ain kun je er niet naast kijken, de toren van het Château de Chazey-sur-Ain

P7240237Château de Chazey-sur-Ain gefotografeerd  vanuit het park.

P7240238Nu wordt het stilaan tijd om een camping op te zoeken, op zes kilometerzijn campings.

In Saint-Maurice-de-Gourdans zijn twee campings . Ik kies voor Camping sous le moulin.

Een kleine familie camping met vriendelijk en behulpzaam personeel. Het sanitair was niet top.

Snel de tent opgesteld zodat ik alles binnen kon zetten moest het beginnen regenen.

Tegen dat de tent recht stond , had ik al minstens twintig muggenbeten.

Het waren van die kleine muggen met gevlekte vleugels.

Ik heb nogal kunnen smeren.

Dagafstand: 89.80 km

Duur:5.06 uur

GS: 17.56 km per uur.

Tot het volgende verslag, groetjes.

1. M-Christine Wiggeleer:
    25 juli 2023
    Die kleine muggen zijn echt lastige knapen, hebben deze ook meegemaakt in het Zwarte Woud. Weken hebben we de muggenbeten moeten insmeren en jeuken hé