Via Saint-Guilhem-le-Selle verder naar Narbonne.

3 augustus 2023 - Alignan-du-Vent, Frankrijk

Het was opnieuw een vrij onrustige nacht. Nu was het de wind, enorme windstoten maakten heel veel lawaai in de hoge bomen.

P8030636s'morgens alles opgeruimd en klaar om dag te zeggen en te betalen.

Het antwoord van de dame op mijn vraag hoeveel ik moest betalen. Voor een beetje water vraag je toch niets , nog een fijn fietsdag. Het was typerend voor de sfeer dat op het domein heerste.

P8030635Nier ver van mijn tent lag deze cicade, hij zal geen lawaai meer maken.

P8030639Van Causse-de-la-Selle was het nog even klimmen 2% en 4 kilometers lang. De natuur bleef wel heel mooi.

P8030640En de lange afdaling is ingezet, en de zijwanden zullen steeds maar hoger en ruwer gaan uitzien.

P8030644De Gorges-de-l'Hérault is prachtig om door te rijden.

P8030645Nog zo een mooi zicht.

P8030651St Guilhem-le-Désert is een mooi dorpje om even te stoppen.

P8030649Nauwe straatjes en voorlopig nog niet te veel toeristen.

P8030654De gang van het klooster.

P8030659Zicht op het dorpje. Toen ik door reed was het een enorme toestroom van auto's en bussen.

Juist op tijd weer de fiets op.

P8030660De afvaart van de rivier met kajaks en grote banden is erg intrek.

P8030661Van een rots het water induiken!!!!

P8030663Hier nog een laatste blik en dan verlaat ik de rivier.

P8030664En verder tussen het groen mijn weg zoeken.

P8030665Opnieuw volop wijngaarden.

P8030666Oei even een afslag gemist, aan de Monastère Notre-Dame de Pitié / Moniales de Bethléem de kappel gaan bezoeken.

P8030667Hier is wel de tijd blijven stil staan, of zijn ze er juist heel vroeg bij om alles al klaar te zetten.

P8030672Alignan-du-Vent een camping boven op een plateau, de wind die nog steeds krachtig aan het waaien is heeft er vrij spel. Gras is er niet wel veel zand en dennennaalden. De tent en alles zit binnen de kortste keren onder het stof.

Er stonden ook verschillende Belgen. Eentje kwam zijn  hamer aanbieden voor de tentpiketten in te slaan.

Het was een treinconducteur die regelmatig de lijn Leuven Antwerpen had gedaan. Berlaar was hem dan ook goed bekend.

Dagafstand: 69.89 km

Duur: 4.38 uur.