Nog een dagje in Crest tot de fiets gemaakt is.

28 juli 2023 - Crest, Frankrijk

Deze ochtend een beetje uitgeslapen. Om half acht opgestaan en mij klaar gemaakt voor naar het stadje te gaan.

P7270326Dat is mijn doel van de dag, de Donjon van Crest.

P7280327De start van de beklimming is deze trap. Een oude uitgesleten trap, naar boven geen probleem naar beneden is het toch wel uitkijken.

P7280328De bovenstad is een wirwar van kleine steegjes, met regelmatig een mooie doorsteek. Hier een paar van deze steegjes die ik gepasseerd ben.

P7280329

P7280330

P7280333Nog ben ik niet boven.

P7280332Ik passer de kerk jammer genoeg achter een hek.

P7280331Toch een gaatje gevonden voor deze foto.

P7280336Boven aan de voet van de toren.

P7280337Op het binnenplein waar ik rustig een koffietje heb gedronken. De toren steekt nog 52 meter uit boven het binnen plein.

P7280338Dan terug naar beneden, mooi zicht de helling in de verte , daar ga ik morgen naar boven.

P7280340Naar beneden via andere steegjes.

P7280339

P7280341Bijna beneden aan de kerk.

P7280342De koepel in de kerk was heel mooi, maar er onder gaan staan was niet mogelijk, het altaar stond er juist onder.

P7280344Achteraan juist onder het orgel deze grote foto van Sainte Theresia van Lisiieux. Gaf wel een speciale uitstraling.

P7280347Zicht naar het altaar. Er speelde hele zachte mooie muziek in de kerk, even blijven luisteren.

Jammer dat ik de componist niet ken.

P7280348Terug buiten, laatste blik op de kerk.

Dan telefoon van Intersport, om even langs te komen voor de fiets.

Het middelste kamwiel vooraan was vervangen. Er was wel een probleem het juist model hadden ze niet in stock.

Dan hadden ze maar een kleiner gemonteerd. De afstelling was wel niet optimaal. 32 tanden in plaats 36 vond ik toch wel een groot verschil. Ik stelde voor dat ik een juist kamwiel ging kopen in een andere winkel en dat zij het gingen monteren.

Ok ik mocht zelfs mijn fiets gebruiken om het kamwiel te gaan kopen. In Aouste was de winkel jammer genoeg gesloten.

In Crest was er ook nog een winkel, ik daar heen, plots verloor ik mijn linker trapas. Gelukkig niet gevallen, hop, terug naar Intersport. Toen ik binnen kwam met de trapper in mijn hand, wist de technieker direct wat er aan de hand was.

Hij was vergeten de bout te monteren waarmee de trapstang wordt vastgezet.

Alles vast gezet en ik naar de fietsenwinkel in Crest. Daar hadden ze een kamwiel met 36 tanden.

Terug naar Intersport om alles te laten monteren.

Ze durfden wel niets te vragen voor de werkuren.

Eind goed al goed morgen ga ik opnieuw fietsen.

Op de camping de was nog gedaan en een babbel met een sympathiek koppel uit België.

Dagafstand: 0.0 km maar gisteren 9 km en vandaag iets meer dan 7 km gestapt.

De groetjes en hopelijk morgen een kleine 100 km zuidelijker.

1. Petra en Johan:
    28 juli 2023
    Dag Rudy, weerom een heus avontuur ..... met de fiets. Gelukkig geen ongelukken gebeurd, toen de trapas er af viel. Veel succes nog en een veilige reis verder. Groetjes, Petra en Johan