Port- sur- Saône naar Arc - et Senans!!!!!

22 juli 2023 - Arbois, Frankrijk

S'morgens na het opbreken van de tent broodjes gaan kopen.

Aan de ingang had een plaatselijke handelaar een standje opgesteld met verschillende broodjes.

Na het ontbijt op weg naar de volgende camping.

P7220171 De eerste 25 kilometers was langs de  Saône. Rustig en tamelijk vlak fietsen.

P7220172Bij Ferrières' een Mariabeeld, het is niet het eerste dat ik tegen kom.

P7220173Het stadhuis van Scey - sur - Saône sommige stadhuizen zijn wel kleine kastelen.

Alhoewel het is een oud schoolgebouw links de jongensschool en rechts voor de meisjes.

P7220175De toegangspoort naar het kasteel, maar van het kasteel is niet  veel te zien van op de straat.

P7220177De tunnel van St Albin, wordt nu alleen nog gebruikt door de pleziervaart.

P7220181in de verte soms mooie dorpjes op de heuvels.

P7220184OEI weer verkeerd gereden, neen de echte Eiffeltoren is een beetje groter. Deze staat in Soing.

P7220187voor het dorpje Gy rijden we door een groot bos, de rechte wegen nodigen uit om een tandje bij te steken.

P7220193In Gy deze mooie gebouwen en kasteel.

P7220194Het landschap verandert stilaan , het eerste wijndomein is een feit. Hopelijk is de wijn van betere kwaliteit dan het reclamebord. Of is een wijn met een kantje eraf misschien het summum.

In het stadje Marnay opnieuw André tegen gekomen, samen een koffie gedronken.

Hij had een klein probleem met de app van de vakantiefietser waardoor hij zijn gps niet kon gebruiken.

Hopelijk is het snel opgelost.

Hier is het eerste deel van de route afgewerkt, nu verder met het tweede met de de Jura als zwaarste gedeelte.

P7220199In de verte doemen stilaan heuvels op, dat staat op het programma voor morgen.

P7220200Het kasteel van Arc - et -Senans, nog een paar kilometers en ik ben op de camping.

Snel nog de nodige Inkopen doen en naar de camping.

Een Nederlander die de zelfde route fietst stond juist voor mij aan de camping en wij hadden pech er was geen plaats meer.

Er stond niets anders op dan verder naar de volgende camping. Nog 17 kilometers en tamelijk heuvelachtig.

P7220202In het centrum deze toegangspoort gefotografeerd.

P7220203binnen kon niet wegens een trouwfeest.

Omstreeks 18.30 uur aangekomen op de camping van Arbois. Goede camping met alle voorzieningen.

Dagafstand 132.62 km

Duur : 8 . 10 UUR

GS: 16.22 km per uur

Gisteren geen tijd en geen internet, vandaar vandaag dit verslag van een bewogen dag.

De groetjes