Sur le Pont d'Avignon.

30 juli 2023 - Avignon, Frankrijk

Na twee dagen zonder internet op de camping in Avignon hier in Sainte-Maries-de -la-Mer top internet.

Alleen ik ben tamelijk laat toegekomen op de camping, ik probeer dit af te werken.

Op de camping in Valréas mooi op tijd vertrokken.

Nog langs geweest bij het Nederlandse fiets drietal. Alles nog in diepe rust, alhoewel in de lichtgroene tent plots een paar slagen of stampen tegen het tentzeil. Ik wilde de confrontatie niet aangaan met wie in die tent lag " te slapen". Ik ben stilletjes weggereden naar het onthaal. De uitbater die al langs was gereden aan mijn tent zat nu met badjas lekker koffie te drinken met de kuisvrouw.

Een vriendelijke soms wel grappige man. Nooit een probleem ook als het goed aan het onweren was, geen probleem.

Een camping om te onthouden.

En dan op weg.

P7300386Net buiten het centrum deze kleine Kappel.

P7300385Alles was goed dicht gemaakt met ijzeren hekken, maar door een raam deze foto.

P7300387Soms zie je in de verte mooie gebouwen, maar plaats en meer detail is soms niet te vinden.

P7300392Dit kasteel daar kan je niet naast kijken, Suze - la- Rousse is het kleine plaatsje waar je het kunt vinden.

P7300393In Rochegude dit mooi zicht.

P7300396Even getwijfeld, ga ik er naar toe of niet. De Mont Ventoux, niet dus.

P7300400De volgende stad van betekenis Orange. Hier de Arc de Triomphe.

P7300401Een rond punt dat tenminste een beetje versierd is.

P7300402De opera met prachtige versiering ervoor.

P7300403Romeinse ruïne in het centrum.

P7300405Dit standbeeld staat aan de overzijde van de Romeinse ruïne.

Mooie stad met mooie pleintjes en terrassen.

P7300407Orange was nog niet mijn eindhalte, wat ben ik toch blij dat ik met de fiets ben.

P7300408Caderousse oud gedeelte van de omwalling van dit kleine dorp.

P7300409"Gramont "  laat mij denken aan Geraardsbergen, alleen ontbreekt een m Grammont.

P7300410Een van de mooie straatjes, alleen ik heb geen foto van het plein waar ik iets ben gaan drinken.

Dat was een gezellig plein, met een terras onder grote bomen.

P7300413Net buiten Caderousse langs de Rhône EEN FIETSPAD mooi gescheiden van de autoweg.

P7300415Een beetje verder een stukje grintweg, dat heeft ook zijn charmes.

Op deze plaats vlogen verschillende grote vlinders, maar het is mij niet gelukt om er één te fotograferen.

P7300427De brug over de Rhône , mooi zicht.

P7300430Zicht op het fort van Villeneuve-lès-Avignon. Daar ga ik zeker eens in de buurt kijken.

P7300435En dan het eindpunt van de dag.

Dit staat juist voor de camping met zicht op het oude stadsgedeelte.

Morgen zeker gaan bezoeken.

Dagafstand : 79.17 km

Duur: 4.40 uur

GS: 16.92 km per uur.

De camping is een beetje gedateerd maar ok. En goedkoop, 27.30 euro voor twee dagen waarvan nog 3,2 euro voor internet.

Internet wat NIET werkte, alles geprobeerd, het lukte NIET. Echt veel hulp was er ook niet van het personeel.

Het simpel houden kan soms wel moeilijk zijn.

Bewijs dat het niet aan mij ligt dit verslag op de camping aan zee.

De groetjes en tot morgen

1. Oscar janssens:
    3 augustus 2023
    Amai , weer de moeite. Ik weet niet of je Nîmes gaat bezoeken, wel de moeite. Ga je richting Montpellier ? Proficiat voor de mooie foto's en het prachtig verhaal. We reizen mee .... Hou je sterk en groetjes van gans de familie. Oscar en Rosita