Naar het beginpunt van de route.

14 juli 2023 - Maastricht, Nederland

Deze ochtend eindelijk vertrokken.

De voorbereiding was er eentje met een paar probleempjes.

De tent in herstelling gegeven, de tijd dat men nodig heeft om vier sluiters van de ritsen te vervangen is wel de moeite.

Te lang gewacht natuurlijk om de tent binnen te geven. Hersteltijd 4 weken of 6 weken als het materiaal naar het buitenland moet verzonden worden. Plus het is ondertussen verlofperiode geworden, nog een beet meer tijd dat men nodig heeft.

Voor half juli geen tent dan maar een tweede optie een andere tent kopen.

Vannacht slaap ik in mijn nieuwe tent en hopelijk gedraagt ze zich een beetje.

Geen ritsen die plots open scheuren of een spanlijn die los komt ......

P7140003Omstreeks 08.30 uur verlaat ik het centrum van Berlaar.

Oei ik moest nog een berichtje sturen, waar is de GSM, thuis natuurlijk. Rechtsomkeer terug naar huis, gelukkig was het maar twee kilometers.

08.42 uur nieuwe start.

P7140004De Kruiskesberg in Bevel was misschien iets vroeger  mogen komen!!!

P7140005mooie omgeving voor een wandeling, maar niet vandaag.

P7140006Eindelijk aan het Alberkanaal dat zal ik verschillende uren volgen.

Als er een omleiding was en ik kwam opnieuw aan het kanaal, dan zag ik het schip opnieuw dat ik juist voorbij was gefietst voor de omleiding.

Na een nieuwe omleiding ,....... JA  opnieuw dat zelfde schip. Drie maal het zelfde schip na een omleiding. Een vierde keer is het er niet meer van gekomen want ik heb een lange pauze genomen en ben ik iets gaan eten.

P7140007De nieuwe fietsbrug in Godsheide ( Hasselt) prachtig kunstwerk.

P7140010Omgeving Bilzen is het mooi met de bomen en rustig, geen industrie.

P7140014Het vertrekpunt van de route Maastricht, hier de Sint Servaasbrug.

P7140017Het Bonnefantenmuseum kunstmuseum met een goed terras waar het niet te druk was.

Latte met een stukje rijsttaart, lekker lekker.

En dan naar de camping iets ten zuiden van het centrum.

P7140019Voor de derde maal op het kleine tentveldje, kort bij het sanitaire gebouw.

Het is er wel tamelijk druk. En altijd zijn er mensen die sukkelen met het opzetten van hun tent.

Het was de eerste keer dat de tent werd opgezet, het buiten zeil hebben ze toch tweemaal moeten losmaken.

Maar ze hadden hulp van hun buren, maar ja ze kende dat soort tent ook niet. Maar het is gelukt.

Dagafstand: 113,13 km een rustig begin.

Tijd op de fiets: 6.41 . 14 uur

Gemiddelde snelheid: 16,91 km per uur dat kan beter hé.

Morgen gaat het richting zuiden dat staat vast, alleen welke route is nog een vraagteken.

Ofwel via Spa ofwel via de  Vennbahn .

1. Petra en Johan:
    14 juli 2023
    Goeie reis!
  2. Plugers francis:
    14 juli 2023
    Eindelijk vertrokken
    Geniet van je reis , dan genieten wij van je verhaal
    Succes
  3. Goetschalckx Louis:
    15 juli 2023
    Rudy ,
    Bedankt om Uw reisverslag door te zenden.Ik kijk uit naar het vervolg.
    Succes
    Louis Goetschalckx