Van Faramans naar ?????

26 juli 2023 - Chabeuil, Frankrijk

Door de douw was alles tamelijk vochtig. Ik had gelukkig veel ruimte om alles te laten drogen.

Omstreeks 08.40 uur was ik onderweg.

P7260258 Het eerste gedeelte ging nog lichtjes naar beneden, de heuvelrug voor mij moet ik over.

P7260259Juist voor het begin van de klimmetjes nog een koffie aan de kerk van Thodure.

De kerk is helemaal gebouwd met  de ronde keien die hier overal te vinden zijn.

P7260260Overdekte markt in Le Grand Serre.

P7260263Bij het buiten rijden van Le Grand Serre dit houten beeld. En dan een mooie lange afdaling.

P7260266In Hauterives op het kerkhof het graf van Ferdinal Cheval gaan bekijken.

P7260267Ferdinal Cheval leefde van 1836 tot 1924  en was postbode.

P7260271Hij bouwde ook het "Palais idéal " een sprookjesachtig bouwwerk met materiaal dat hij vond op zijn postrondes. Ik was van plan om ook het "Palais " te bezoeken, maar de massa die stond aan te schuiven was een beetje te veel.

Door de omheining is een heel klein beetje te zien.

P7260276Dan maar verder , aangezien ik beneden aan de rivier was, is het opnieuw klimmen.

P7260277In Bathermay deze woning die in de rots is gebouwd.

P7260279Op het pleintje van Bathermay picknick onder een boom , lekker in de schaduw.

Een wielertoerist was nog een praatje komen maken. Hij was 72 jaar en twee maal per week ging hij een toer fietsen en twee keer een wandeling. Zijn geheim, veel fruit eten, en vooral abrikozen. Op de fiets kun je moeilijk een kilo abrikozen mee sleuren dus had hij in zijn achterzak gedroogde abrikozen, dat was een beetje compacter.

P7260280Bij het binnen rijden van Donat- sur- l' Herbasse zicht op de hoofdkerk

P7260281één van de vele kerken in Romans-sur- Isère. Een mooi stadje.

P7260282De winkelstraat speciaal versierd.

P7260285Collégiale Saint-Barnard de moeite om eens binnen te lopen, wel sober.

P7260287Modern glasvenster.

P7260288Zicht van de volledige middenbeuk.

P7260290Zicht op de kerk vanop de brug over de Isère.

P7260291De Isère die ik dwars, dat wil zeggen ,........... klimmen.

P7260292Het klimmen viel nog mee. Boven gekomen dwars ik de vallei, wat heel wat vlotter fietst dan al die hellingen.

P7260294De helling , bergen moet ik niet over, gewoon decoratie in het landschap.

In het stadje Chabeuil gaan winkelen en  dan naar  de camping in Les Foucons. Camping Capfun Grand Lierne, is in feite geen camping maar een bungalowpark. Mag wel uit de gids geschrapt worden, op naar de camping "a la ferme".

Geen grote luxe maar rust, warm water, vriendelijke uitbaatster, gratis les over groeten, ... en goed geslapen.

ARTISJOKbloeiende artisjok, nog nooit gezien, mooi.

P7260296Mijn tent plaats. De overbuurman woonde aan de Camargue en waarschuwde voor de vele muggen.

Dat beloofd.

P7260297Mijn buurman heeft wel een speciaal vervoermiddel, een ULM vliegtuigje.

Dagafstand: 104.84 km

Duur: 6.22 uur

GS: 16.45 km per uur

tot morgen en geniet nog van de dag.

Groetjes

1. M-Christine Wiggeleer:
    28 juli 2023
    Het Chateau van Cheval heb ik indertijd ook bezocht evenals zijn graf, heel mooi en origineel