Aangekomen in Bordeaux.

Dagafstand: 128.51 km

Gereden tijd: 7.01 uur

Totale afstand Nantes - Bordeaux 672.15 Km

Totale afstand fietsreis: 1821.15 Km

Vorige nacht veel regen en ook deze ochtend voor de wekker afliep nog een buitje.

De bakker was mooi op tijd, ik kon rustig mijn broodjes opeten, en het spreekwoord zegt na regen komt zonneschijn dat was van toepassing deze ochtend.

P8014856Mooi wegje in de omgeving van Vitrezay een mooi natuur gebied , even mijn regenkledij uit doen en opnieuw wegsteken in de fietstassen. De zon is niet lang van de partij geweest.

P8014857 Op de kaarsrechte wegen in het gebied tussen Vitrezay en Blayais ( kerncentrale) en hopen dat de regenbui mij niet inhaalt.

De wind staat in de rechter flank.  Pech een paar kilometers verder kan ik mijn regen kledij opnieuw aan trekken.

IMG_20210801_145712Corniche de la Gironde een mooi uitzicht platform. Ook een mooi gedeelte om te fietsen, smalle wegen licht golvend.

De helling voor naar het uitkijkplatform te fietsen was wel heel steil en lang.

P8014863Gironde is hier nog steeds heel breed met verschillende eilanden in de rivier. Een beetje verder is het begin van de rivier waar twee grote rivieren samen vloeien de Dordogne en Garonne.

P8014860Blaye een stadje met een mooie citadel. maar ik heb nog een lange weg voor de boeg een bezoekje zal voor een andere keer zijn.

IMG_20210801_161427Voor in Bordeaux te geraken moet ik twee grote stromen over de Dordogne en de Garonne. Hier de brug over de Dordogne.

IMG_20210801_161513Een brug ontworpen door Eiffel.

IMG_20210801_161518Niet al te veel verkeer op de brug en een goed fietspad.

IMG_20210801_173518De brug over de Garonne is een autosnelwegbrug, heel veel verkeer en veel hoger dan de vorige brug.

Je mag er niet aan denken dat de brug zou instorten, het lijkt dat het een enorme hoogte is. Pont d'Aquitaine 1776 meter lang en 105 meter hoog.

IMG_20210801_173527Zicht vanop de brug richting Bordeaux nog een tien kilometers en ik ben bij de camping.

De rand van de stad is niet zo mooi, heel veel migranten en onder heel veel bruggen en in de bosjes daklozen die zich behelpen met zeilen kleine tenten.

Heel veel vuiligheid in die omgeving.

De camping is niet zo rustig gelegen, grote weg langs de camping en de autostrade is ook niet zo ver.

Het is ook duidelijk een doorreiscamping, het is aan schuiven om zich in te schrijven.

Het sanitair is wel in orde, er is een restaurant, winkel, pizzeria, zwembad enz. slechte wifi.

Hier blijf ik drie nachten, morgen alles opkuisen ,wassen en herstellen. Plus naar de winkel op zoek naar een gasfles.

Overmorgen met de tram naar het centrum, de stad een beetje verkennen.

Woensdag 04 Augustus begint mijn volgende etappe naar Geneve via de Midden Frankrijkroute.

Nog een verslagje over het bezoek van Bordeaux en deze route is helemaal afgefietst.