Naar camping Municipal Martagne sur Gironde.

31 juli 2021 - Mortagne-sur-Gironde, Frankrijk

31 juli 2021

Dagafstand: 105.33 km

Gereden tijd: 6.09 uur

Totale afstand Nantes - Bordeaux 543.64 Km

Totale afstand fietsreis: 1692.64 Km

Het wordt een traditie, regen juist voor de wekker afloopt.

Gelukkig verder S'morgens geen regen meer. Maar de buitentent is zo wie zo nat dus zo maar inpakken.

Het eerste gedeelte was op een oude spoorlijn naast een smal kanaal (Canal de la Seudre a la Charente).

Ik heb de laatste dagen verschillende keren muskusratten zien zwemmen maar ik ben steeds te laat voor een foto te nemen.

IMG_20210731_101147Dit kreng gaat niet meer lopen.

P7314842Château de la Gataudière in Marennes kan wel een likje verf verdragen.

P7314843Brugje over de La Seudre.

IMG_20210731_111535Zicht van boven op de brug, is altijd indrukwekkend zo een weids zicht.

P7314839De oevers zijn een waar vogelparadijs.

P7314840Deze is nog even bezig met zijn toilette, ooievaars kom je in heel wat streken tegen in Frankrijk. Een zeldzame vogel is het niet maar wel een mooie.

P7314844In het eerste dorpje over de brug Ronce-les-Bains een koffie gedronken want de eerste 20 kilometers zal ik niet veel tegen komen, veel bomen en heel veel regen. Het Forêt Domaniale de la Coubre - la Tremblade.

IMG_20210731_123609De vuurtoren aan de Baie Bonne-Anse. Op sommige plaatsen staat er 5 a 10 cm water op het fietspad. Het is aan het gieten.

IMG_20210731_134736Omgeving Royan het weer is vandaag niet al te best voor veel foto's te maken. Bij mooi weer is het zeker een aangename stad met op sommige plaatsen mooie brede dijken en heel wat restaurants met zicht op de haven en de zee.

P7314845De vuurtoren in Royan

IMG_20210731_152210Even buiten Royan deze grotwoningen in Meschers-sur-Gironde.

P7314847Even inzoemen.

P7314852In de verte onder de mooie dreigende wolken Talmont-sur-Gironde.

P7314851Heel mooi stadje schijnt maar ik mocht met de fiets het stadje niet in, daarom dit beeld van de kerk die het stadje helemaal overheerst.

P7314853Dan maar verder langs de heuvels en krijtrotsen op zoek naar een camping.

Mijn fietsgids liep tot Royan nu zoek ik mijn weg verder aan de hand van de wegwijzers van de route " la vélodyssée en Eurovélo n°1" en soms is het een beetje verwarrend maar ik kom waar ik moet zijn en die paar extra kilometers beschouw ik als extra training en extra geniet kilometers.

Juist voor Mortagne had ik even gevraagd aan twee fietsers die juist een band hadden opgepompt of deze weg richting Mortagne ging.

Ja het was een weg die er langs liep, maar met een waarschuwing dat het heel steil was, kijkend naar mijn fietskar.

En er was inderdaad een heel steil stuk bij, maar ik ben niet moeten afstappen.

De laatste kilometers via Google maps mijn weg naar de camping gezocht, het was de kortste weg maar op zeker moment was het een mooie veldweg die langs velden en door een bos liep, jammer dat ik er geen foto van heb het was gewoon een heel mooi stukje fietsen. (zwoegen door hoog gras en diepe sporen maar het was gewoon prachtig, genieten en denken aan mijn kindertijd hoe ik over de veldwegen in de omgeving van Vollezele aan het rond fietsen was)

In Mortagne-sur-Gironde kom ik op een goede camping, alles aanwezig wifi, lekker warm water, winkel op een paar 100 meter en de bakker komt morgen vroeg langs op de camping.

IMG_20210731_204006Ik kon mijn tent opstellen voor de tenten van de "kolonie" want die kinderen kwamen pas binnen een paar dagen.

En morgen normaal tot Bordeaux . De groetjes