Opnieuw naar de hoofdroute en stop in Ettelbrück.

17 juli 2023 - Ettelbruck, Luxemburg

Deze ochtend om 06 uur de klokken. Iedereen wakker.

Toch nog een beetje blijven liggen.

Tegen half negen was ik onderweg.

Het was direct pittig, ik moest uit de vallei klimmen, het was zwaar maar schitterend weer maakte veel goed.

P7170055Ik ben nu even de Wëntger Gënzertour aan het volgen. En af en toe kom je een grenspaal tegen.

P7170056Hier Nr 254

P7170057In Sleif juist voor Wiltz dit houten miniatuur treintje.

P7170058In Wiltz dit monument voor de bevrijding.

P7170059Met de uitleg op verschillende borden.

P7170061Château Bourscheid, te zien vanuit de vallei van de Sauer.

P7170063Vandaag dikwijls over grote wegen zonder fietspad. En er wordt hier in Luxenburg heel snel gereden.

P7170065Dank zij een omleiding aan deze herdenkplaats gekomen voor Generaal Patton .

P7170067Netjes onderhouden, trouwens er was een ploeg van zes man bezig met alles op te poetsen.

P7170069Er is ook vlakbij een museum geweid aan de Gen Patton.

Ettelbrück is een mooi stadje met een tamelijk grote verkeersvrije winkelzone.

Een lekker broodje gaan eten en dan naar de camping. De camping boven op de berg natuurlijk.

Alles geïnstalleerd  en dan inkopen gaan doen in het stadje. Zalig zo naar beneden zoeven.

Na het winkelen natuurlijk naar boven, puf pufff.

Een rustige propere camping, met blijkbaar een goed restaurant. Het was er goed druk.

Dagafstand: 80.40 km

Duur; 5uur 22

GS: 14.95 km per uur, opnieuw niet snel maar wel 955 hoogtemeters. En het waren steile hoogtemeters.