Naar de Vennbahn.

15 juli 2023 - Monschau, Duitsland

Lawaai tot 01 uur deze nacht, dat is het nadeel als de tent kort bij de cafetaria staat.

Deze ochtend snel alles ingepakt en wegwezen.

De weg naar Heerlen stond niet beschreven in het routeboekje, dan maar mijn eigen weg gezocht.

P7150021Torenmolen van Gronsveld

P7150022Een paar kilometers verder was het stilaan klimmen . En boven op de helling het dorp, inderdaad Berg en Terblijt. Ik was blij dat ik boven was.

P7150023Na nog een beetje te zijn gestegen kwam ik boven op de Cauberg. Helling vooral gekend uit de Amstel Gold Race.

P7150024Na een hele steile afdaling kom je in Valkenburg, een mooi stadje. Het was vroeg en heel rustig.

Na de zware beklimming toch een latte en een taartje gegeten om op krachten te komen.

P7150025Mooie bank , kom je in gans Europa wel ergens tegen.

P7150026Na Valkenburg opnieuw een beklimming en het dorpje deze keer Klimmen. Wel toepasselijk.

P7150027Prachtig kasteel ergens tussen Heerlen en Aachen.

P7150028In de tuin deze prachtige paarden.

P7150031In Aachen het begin van de Vennbahn.

P7150032Voor op de Vennbahn te geraken moet je wel eerst door een minder aangenaam stadsgedeelte.

P7150033Goed onderhouden bruggen en fietspad, zalig fietsen.

P7150034Soms een mooie versiering, maar te betekenis heb ik niet gevonden.

P7150035Duidelijk bewijs dat het ooit een spoorweg was, op sommige delen heb je naast het fietspad nog oude sporen liggen.

P7150039Hier op kilometer 44.5 verlaat ik de Vennbahn en ga ik naar de camping in Imgenbroich juist voor Monschau.

Het is een hele zware rit geworden. Wind op kop en vanaf Aachen zo goed als altijd lichtjes stijgen.

De cijfers spreken voor zich.

Dagafstand 108.67 KM

De duur: 7 UUR 32 Min

Gemiddelde snelheid: 14.41 Km per uur

Ik heb vandaag 1224 hoogte meters afgelegd.

De camping viel een beetje tegen; Er was stoom voorzien op het terras en de Wifi code zou uithangen.

Maar niets van , geen stopcontact en geen code, en alles was dicht, en het begon te regenen.

Ja dan gaat een mens maar slapen , eerlijk gezegd ik was ook een beetje moe!!!!!

De groetjes

1. M-Christine Wiggeleer:
    17 juli 2023
    Hopelijk deze avond een rustiger camping zodat je een beetje kunt recuperen nog veel mooie foto's in de toekomst gewenst