Op weg naar Valréas.

27 juli 2023 - Crest, Frankrijk

Het dagelijkse ritueel afgewerkt en dag gaan zeggen bij de eigenares, die al vroeg in de weer was

P7260295Een toegangspoort van Ghabeuil.

P7270298Klein straatje met terrasjes en winkels.

P7270300Ik passeerde aan de kerk en de deur stond open, dan moet je een kijkje nemen.

P7270302Het was heel warm in de kerk. Speciale opstelling, het altaar in het midden van de kerk.

P7270304Opnieuw een mooi glasraam.

P7270305Bij het buiten komen kijk je over de daken naar de heuvels waar ik naartoe moet.

P7270307Ja de rand van die heuvels ga ik volgen. Pittige hellingen.

P7270308Meneer de stier braaf aan het grazen, zijn kudde stond even verderop. Nu ja zijn kudde drie koeien, dat was het.

P7270310In Ourches even verkeerd gereden, te ver naar boven. Wel een mooi zicht.

P7270311Als ik een beetje inzoom zijn het niet alleen rotsen.

P7270312Juist buiten Ourches monument voor gevangen die vermoord zijn in de steengroeve. WO II

P7270314La Rochette.

De ganse dag had ik al problemen met het versnellingsapparaat. In de omgeving van het stadje Crest waren fietsenmakers te vinden. Eerst de fiets opgekuist in de carwash en dan naar de fietsenmaker.

De fietsenmaker in Aouste had niet de juiste wisselstukken en verwees mij naar Intersport.

Bij Inteersport konden ze mij niet direct helpen maar in de namiddag lukte dat wel.

Eerst camping gezocht in Crest en dan de fiets naar de winkel.

S'avonds de fiets afgehaald, maar het euvel was niet verholpen. Terug naar de winkel, het voorste tandwiel moest ook vernieuwd worden.

Nog een extra dagje geboekt op de camping en hopelijk morgen de fiets in orde.

P7270315Muurschilderingen of graffiti wel tof gedaan.

P7270316Nog eentje.

P7270319De brug over de La Drome , met boven het stadje de Donjon van Crest.

P7270320De rivier waar heel wat mensen in vertoefde, het was dan ook snikheet.

P7270321Tijdens de wandeling naar Intersport een paar mooie muurschilderingen.

P7270322

P7270323Hier duidelijk van een andere schilder.

P7270325De vrouw die deze muren beschilderde , was bezig aan het laatste stukje muur.

Een discrete foto, van de dame in kwestie.

De camping in Velréas heb ik niet gehaald dat zal voor later zijn.

Dagafstand: 40.20 km

Duur: 2.42 uur

GS: 14.88 km

De groetjes

1. M-Christine Wiggeleer:
    28 juli 2023
    Succès met je fiets en geniet van de rust ondertussen