Van Thionville naar Vic - Sur - Seille

19 juli 2023 - Vic-sur-Seille, Frankrijk

Vandaag was alles droog, geen condens op de tent.

Het inpakken ging iets vlotter dan normaal.

Het lawaai gisterenavond was de moeite. Geen lawaai vanop de camping maar van juist er buiten.

De camping zelf was gedateerd. Zo was er in het sanitaire gedeelte bijna geen plaats.

Als je de deur van een wc of douche open deed kon er niemand in de gang passeren.

En wc potten zonder wc bril zitten ook niet comfortabel, wc papier moest genomen worden in de gang.

Voorts was ik goed op tijd om te vertrekken, maar als je aan de praat geraakt met de buren dan wordt het laat.

De buren waren een Duits koppel uit Munster met heel wat fietsjaren op hun teller.

Het was leuk, maar daardoor was het al 09.10 uur eer ik kon vertrekken.

P7190100Na het oppikken van de route direct midden in de natuur, met de zonnebloemen die nog moesten wakker worden.

P7190101In het begin nog tamelijk veel bebossing.

P7190102Klein kasteeltje in Les Elangs waar ik deze middag ook iets ben gaan eten bij de Italiaan.

Het was het eerst wat ik tegen kwam. De streek is tamelijk aan het leeg lopen.

In bijna geen enkel klein dorpje heb je nog een winkel of taverne.

P7190103Een oude wasplaats in Courselles Chaussy.

P7190105Net buiten het dorp dit oude Joods kerkhof.

P7190106Een van de weinige graven met een naamplaatje erop.

Ik dacht er ook een waterkraan te vinden, maar deze keer niets.

Na het middagmaal dacht ik nog 15 km en ik ben op de camping. Pech geen camping te vinden dus op naar de volgende.

Nog 40 km te gaan.

P7190108Het landschap werd steeds meer opener, een echte landbouwstreek.

P7190109Een heel eind verder.

P7190110Op het marktpleintje van Vic - sur - Selle dit standbeeld van Jeanne d'Arc .

Hier nog een beetje inkopen gedaan en dan naar de camping.

Het was een zware fietsdag door de vele stevige hellingen.

Eenmaal op een drukke gevaarlijke weg gereden, gelukkig maar 1km.

Maar ook de zwaarste helling tot nu toe 8 tot 12 % naar boven, 800 meter lang maar het kon tellen.

P7190111Mooie grote camping met twee grote visvijvers.

P7190112Mijn  tentje met de was die te drogen hangt.

P7190114Plezier voor groot en klein. Ook een zwembad, minigolf en speeltuin.

1 klein min puntje er is geen wc papier op de wc's, dus ik kon opnieuw naar mijn tent, en het is toch een kleine 200 meter wandelen.

Dagafstand: 113.70 km

Duur: 7. 26 uur

GS: 15.29 km per uur

1180 meter naar boven gereden.

De groetjes