Naar Lüneburg en mijn eerste rustdag.

6 juli 2020 - Lüneburg, Duitsland

Na het ontbijt in Mittelnkirchen nog dag gaan zeggen bij het onthaal en dan verder naar de volgende camping,

De te volgen weg was duidelijk in de beschrijving en op het kaartje maar toch was ik verkeerd aan het fietsen.

De hoofdweg waar ik op fietste was nogal een kronkelweg en ongemerkt was de weg afgebogen naar het oosten en ik moest naar het zuiden.

Maar geen probleem in het volgende dorp Jork naar het zuiden en zo kwam ik automatisch op de volgweg.

P7060357Bij het binnen rijden van Buxtehude passeerde ik de Zwinger. Dat is de laatste overblijvende toren van de voormalige stadsmuur. Buxtehude is opgenomen in de Duitse sprookjesroute en vooral met het sprookje van Grimm " Race tussen het konijn en de egel"

P7060358Een mooi versierd rondpunt.

P7060360Toegang tot de Fleth, de kleine haven van Buxtehude

IMG_20200706_103206Er waren werken en ik kon met moeite passeren, maar dit standbeeld moest toch op de gevoelige plaat.

P7060361Zicht op de haven, men kan eerder zeggen een doodlopend kanaal.

P7060362Ewer Margareta is een gerestaureerd platbodemschip dat typisch was langs de Elbe.

Het was heel wisselend weer vandaag regel matig regen met af en toe de zon ertussen.

IMG_20200706_114248Hier schuil ik in een hutje voor een hels onweer, de straten stonden binnen de tien minuten blank.

P7060363Een paar uur later in het Stuvenwald even een mooie helling met vooral zandwegen wat het extra moeilijk maakte ,

maar eenmaal boven een mooi bos om door te fietsen.

P7060364

P7060365 (2)De fietswegen zijn hier heel goed aangegeven , jammer dat de fietsgids deze aanduidingen niet meer heeft gebruikt.IMG_20200706_160338Plots kom ik langs een prachtige villa midden in een bosrijk gebied.

IMG_20200706_160609Haus Schnede worden nu gebruikt voor feesten en seminaries. Echt een pareltje.

IMG_20200706_171704Even voor de camping nog een goede regenbui met daarna een regenboog die heel laag aan de horizon stond.

De camping in Lünenburg was goed in orde, kort bij de stad en tamelijk rustig, met sanitair dat in orde was.

Hier blijf ik twee dagen om de was te doen en mijn fiets een beetje proper te maken. Morgen ook de stad even bezoeken en een beetje werken aan de blog.

Nog een fijne dag en tot morgen