Door Les Landes

10 juli 2019

Dagafstand: 119.75 km

Totale afstand: 1871 km

Camping in Saint - Vincent - De - Paul

De etappe waar heel wat wandelaars en fietsers tegenop zien, het doorkruisen van "Les Landes.

Het is wel iets speciaals, kaarsrechte wegen door dennenbossen met het permanente lawaai van de miljoenen cicaden die daar leven. Ik heb er van die miljoenen beestjes geen één gezien. Nu ik ben niet speciaals gaan zoeken hoor.

P7100458Zie je het einde ? Dat is echt iets voor mij, sommige zouden zeggen verstand op nul en maar trappen. Maar er is zoveel te zien een plat gereden slangetje, of een egel die het net niet heeft gehaald Een reetje de weg zien oversteken en een haas, een grote roof vogel die grote cirkels maakt, of waren het gieren die wachten tot ik er bij neer viel. Neen hoor ik heb het overleefd.

P7100460Er zijn ook grote delen van het bos gerooid waar nu groenten of veevoeder wordt gekweekt. Ergens zonde van het bos, de velden worden dan ook volledig afgezet met draad zodat het groot wild er niet op kan.

P7100461'Een van die gigantisch grote velden, deze keer met asperges.

P7100462In de weinige dorpen die ik gepasseerd ben staan wel de alom gekende blauwe borden (dat geld voor mij vanaf vandaag), dus ik zit nog altijd op de juiste weg.

In de namiddag beginnen uitkijken naar een winkel , ik had nog saus nodig voor bij de rijst of pasta.

In Buglose winkel gesloten tot 17.00 uur, geen paniek , in Saint- Vincent een bakkerij gevonden EN EEN WINKELTJE het was juist 4 op 4 meter groot.

En ik vroeg aan de oude dame of er iets te kopen was voor bij de rijst of pasta, niets, ja  ketchup of zo.

Dan maar zonder saus naar de camping, en wat zag ik aan de ingang staan, een groot bord, friet te koop van 12.00 tot 13.30 uur.het was al na 17.00 uur,pech .

Wat heb ik dan maar klaargemaakt, afgekoelde rijst met makreelfilet in eigen vocht.

Voor de rest viel de camping in Saint- Vincent-De- Paul (Dax) nog mee.

Maar om eerlijk te zijn van die miljoenen beestjes heb ik er geen één gezien wel gehoord