En nu naar het eindpunt Geneve.

15 augustus 2021 - Nyon, Zwitserland

15 augustus 2021

Dagafstand: 93.11 km

Gereden tijd: 6.16 uur

Totale afstand Bordeaux - Geneve 1018.87 Km

Totale afstand fietsreis: 2891.05 Km

S'morgens kon je via een poortje rechtstreeks op het fietspad langs de rivier; gemakkelijk.

Het was wel direct klimmen.

P8155160Tijdens de klim naar de hoofdroute in de omgeving van Usines.

P8155162Daar rechts door de kloof moet ik, eerst een beetje afdalen.

P8155164Tijdens het eerste deel van de afdaling een kasteeltje in Arcine .

Dan nog een pittige klim voor de laatste bergrug over te steken.

P8155165Fort l'Ecluse is blijkbaar heel indrukwekkend om te bezoeken.

Hier zicht op het bovenste fort beneden is er nog eentje dat nog beter bewaard is.

P8155167Echt langs de Rhône ga ik niet meer fietsen denk ik daarom dit laatste beeld.

P8155168Het laatste gedeelte was perfect aangegeven met wegwijzers, tot juist voor de stad reed ik door de wijngaarden.

P8155171Quartier Libre gewoon een mooi zicht, en ja het is gebouwd midden in de Rhône dus ik de stroom toch nog een keer van kortbij.

P8155172Vlaggen hangen ze graag uit in Zwitserland.

P8155180Het beeld van Geneve is de immens grote fontein en hier ook één van de boten die de lijndienst verzekerd tussen de belangrijkste aanlegplaatsen . De boot is de Savoie.

P8155186Nog een laatste blik want ik fiets verder.

P8155188Ook Geneve heeft zijn plein met waterstralen, wel op een heel symbolische, belangrijke plaats, voor het gebouw van de Verenigde Naties

P8155192Het gebouw van de Verenigde Naties.

En hier eindigt mijn tocht van Bordeaux naar Geneve.

Of toch niet ik ga nog een stuk bij fietsen door Zwitserland.

P8155193Toen ik naar de kust fietste passeerde ik dit beeld op een rondpunt.

P8155185Opnieuw langs de kust van het meer van Geneve.

P8155196 (2)Op één van de vele ronde punten deze vogel , ik vermoed dat het een ijsvogel moet voorstellen.

P8155198Het kasteel van Nyon.

P8155200Nog een groot gebouw in Nyon dat wel een beetje mag opgeknapt worden.

En dan naar de camping, op Google maps leek het niet ver maar uiteindelijk heb ik er 15 km overgedaan, en dan nog meestal naar boven.

De eerste camping was maar niets ik zag er zelfs geen onthaal.

Op naar de tweede 2 kilometers verder, er was nog plaats, maar aan het onthaal was er een bediende die er niet al te veel van afwist.

Mijn talen is soms een probleem, maar hij vraagt in welke taal het liefst gepraat wordt, het frans was goed voor mij, begon hij na twee woorden steeds in het Engels. En steeds moest hij hulp vragen van hoe het moest. Uit eindelijk kwamen wij bij de factuur, een nacht , kleine tent , elektriciteit  dat is dan 33 euro.

Het is niet moeilijk dat het zo duur was hij heeft de uitleg wel twee keer gedaan e, de hoofd verantwoordelijke heeft dan nog mee geholpen.

En het internet werkte dan nog niet behoorlijk en daarboven op een enorm onweer omstreeks twee uur in de nacht.

Ik dacht dat ik met tent en al de lucht ging invliegen, gelukkig had ik alles goed vastgemaakt en veel pasta gegeten s'avonds zodat er voldoende gewicht in de tent lag.

Ja ik heb waar voor mijn geld gekregen.

En morgen verder naar het noorden.

1. Julienne wiggeleer:
    26 augustus 2021
    mooie foto's toch niet te veel eten he want je moet al die kilo's meevoeren hoor ik ben blij dat het je zo bevalt