En nu gaan we even de Rhône route voor 75 kilometers volgen.

14 augustus 2021 - Seyssel, Frankrijk

14 augustus 2021

Dagafstand: 115.56 km

Gereden tijd: 6.31 uur

Totale afstand Bordeaux - Geneve 968.87 Km

Totale afstand fietsreis: 2797.94 Km

In alle vroegte mij gewassen aan de wastafel buiten aan het wc hokje.

Gelukkig was er geen wind, en was er nog niemand wakker.

Alles ingepakt en de route opnieuw opgepikt.

Het eerste deel was licht glooiend en ik ging vlot vooruit.

P8145137In Saint-Victor-de-Cessieu deze kerk met toch wel een opvallende torenspits.

P8145138Geen kruis of haan wel een heus beeld.

Vanaf la Tour-du-Pin ging het opnieuw een beetje naar boven, klim 2 km aan 6% nog eens 400 m aan 5% en ik dacht dat de Rhône beneden lag.

In les Avenières de verkeerde weg, ja dan maar een hoekje afsnijden. En zo eindelijk aan de Rhône route.

P8145139De Rhône.

Heel gemakkelijk gewoon de bordjes van de route volgen, wel altijd de juist bordjes volgen.

De route heeft heel wat varianten en als je niet uitkijkt zit je zo naast de hoofdroute te fietsen. En dat is niet de bedoeling.

P8145141Dit beeld van de Rhône zal ik niet zo veel zien, meestal staat er veel begroeiing tussen het fietspad en het water.

P8145142Ook dat is de route rechte paden bovenop een kleine dijk.

P8145144In de verte een mooie inkeping van de bergwand, met links boven een fort.

P8145145Eventjes in zoemen op het Fort les Bancs

P8145147La forteresse de Pierre-Châtel dit bevindt zich aan de voet van het fort op een plaats waar de Rhône zich door een smal dal slingert.

De inkeping van de bergwand daar moest ik in en weer uit fietsen heel spannend, druk verkeer een korte tunnel en nog een deel naar boven ook.

P8145150Saint-Blaise waar de Rhône zich door het dal perst.

P8145153Dit is een van de meren die te vinden zijn tussen Lavours en Brens.

P8145155Bootjes op het Canal de Savières  het dorpje Chanaz is heel toeristisch

P8145156Een kleine omleiding de vervangweg die ze hebben aangelegd is wel mooi recht allen jammer dat het hele grove dolomiet was,

dat rijdt niet vlot en het is gevaarlijk om uit te schuiven.

P8145158De brug in  Seyssel  ook waar ik ga kamperen.

P8145159Hier sta ik er voor, nu naar de camping en ik kan mij installeren.

Goede camping met een speciale zone voor fietsers, tent voorzien met frigo licht en verschillende tafels en stoelen.

Ook voorzien van heel wat muggen en ze konden nogal steken, ik heb afgezien.

Mijn was nog gedaan, ik had wel heel wat geduld nodig want het was druk aan de wasmachines.

En morgen naar Geneve.

1. M-Christine Wiggeleer:
    24 augustus 2021
    Ik heb niets terug gevonden over de kerk en het standbeeld wel een mooi dorpje