Naar Lac de Neuchâtel.

16 augustus 2021

Dagafstand: 108.36 km

Gereden tijd: 6.10 uur

Totale afstand fietsreis: 2999.41 Km

Deze nacht heeft het onweer erg huisgehouden, maar gelukkig zonder schade op de camping.

Alles nat ingepakt en onder dreigende wolken vertrokken.

Terug naar de weg langs het meer van Geneve.

P8165202 De dreigende lucht in de verte.

Vandaag moet ik ook een nieuw gasflesje kopen want alles is leeg ik kan geen eten meer klaarmaken.

En een gasflesje met schroefdraad is niet gemakkelijk te vinden, in een winkel van Decathlon weet ik dat ze er hebben.

In Lausanne is er een Decathlon,  dat ligt op de weg dus even binnen springen. De stad zelf is te ver omrijden dat zal voor een andere keer zijn.

IMG_20210816_094840Onderweg langs de kust dit kasteel in Roller.

P8165204Deze kerk valt bijna omver van de enorme vlag die op de torenspits staat.

P8165205Het blijft dreigend.

P8165206Het stadje Morges.

P8165207De verzorgde bloemenborders in Morges met in de verte de vleugelboot die een lijndienst verzekerd op het meer.

P8165209Een beetje korter bij.

P8165211Een modern wrak , niet gevonden wat de bedoeling is.

Aan de Decathlon gekomen in de mega grote winkel toch snel de gang met de gasflessen gevonden.

Alleen een probleem, er waren enkel hele kleine 210 ml of hele grote gasflessen 945 ml. De prijs van twee kleintjes was meer dan 1 grote.

Dus vanaf nu rijdt ik rond met een grote gasfles, ik zal veel koken zodat er snel wat gewicht minder is.

P8165213En dan neem ik de weg naar het noorden nog even een laatste blik op het meer van Geneve.

P8165215Direct zit men tussen de strobalen eenmaal je de over van het meer verlaat.

P8165216Voor eenmaal een moderne waterfontein.

P8165218Tussen de twee meren pittige hellingen, maar wel prachtig om door te fietsen.

P8165220Daar beneden in de verte ligt het Lac de Neuchâtel.

IMG_20210816_162203Estavayer-le-Lac mooi stadje met heel wat mooie gebouwen.

IMG_20210816_162333Nog eentje.

IMG_20210816_162643En zelfs een heus kasteel.

IMG_20210816_162911Even buiten de stad deze verschillende vogelnesten.

Dan naar de camping in Chevroux, op het internet gekeken en dat was een camping die toevallig in aanmerking kwam door het aantal gereden kilometers.

Ik was beter nog 20 kilometers verder gereden, maar ja weet alles maar op voorhand, rommelig wel een vriendelijke uitbater maar toch het meeste had zijn beste tijd gehad.

Een langgerekte wasbak met 4 kranen erboven met alleen koud water, onder een afdak met ernaast de afwasbakken.

Voor de dames was er zo een wasbak voorzien binnen, ik denk dat ik mij morgenvroeg binnen ga wassen.

20 Zwitsers frank was de prijs, het was al goedkoper maar de kwaliteit !!!!

IMG_20210817_081524

Hopelijk morgen beter.

1. Pierre Claeys:
    27 augustus 2021
    Beste Rudy, ben jij chef Wiggeleer van de 14Cie genie ? Indien dit klopt ... ik heb het genoegen gehad veel samen met u naar Arolsen op en af te mogen rijden. ("soldaat Claeys, lichting '89 :))
  2. Rudy:
    2 september 2021
    Hallo Pierre,
    Het is een hele leuke reactie, ik heb inderdaad een kleine 10 jaar in Arolsen geweest. Ik herinner mij vaag een zekere Claeys of Claes hij droeg een bril en zat in het eerste peloton. Maar heel zeker ben ik niet, sommige namen en gezichten blijven in het geheugen hangen maar er zijn er zovelen de revue gepasseerd dat ik niet iedereen nog met zekerheid herken of herinner.
    Van september 89 zat ik niet meer in een gevechts peloton maar op de dienst transmissie ( beheer van de radioposten ) en dan had ik heel wat minder contact met de miliciens. Maar als ik een plaats vrij had in de wagen nam ik graag iemand mee naar België . Iedereen was welkom.
    Mijn mailadres is " [email protected] "
    Met de beste groeten
    Rudy
  3. Petra en Johan:
    29 augustus 2021
    Zo leuk deze reactie te lezen van iemand die je hier zomaar blijkbaar toevallig terugvindt. MOOI !

Bijna op de terugweg zeker Rudy ? Nog veel courage !
  4. Rudy:
    2 september 2021
    Hallo Petra ,
    Ik ben thuis aangekomen met de nodige regen, ik probeer zo snel mogelijk mijn reisverslag af te werken.
    Ik verschiet er nog steeds van hoe slecht het internet op vele campings werkt.
    Maar ik geniet er van om mijn foto's en verhalen te delen jammer genoeg met vertraging.
    Nog één verslag van in Bordeaux en dan is het nog een tiental dagen vanuit Zwitserland tot thuis.
    In ieder geval bedankt voor de leuke reacties.
    De groetjes