Naar Royan???

16 augustus 2023 - Royan, Frankrijk

Deze nacht goed geslapen, enkel een beetje kort. Iets na vijf uur begon het te regenen en ik moest dringend plassen.

De buren die een heel klein tentje hadden voor hun twee waren alles aan het inpakken. Dat is natuurlijk het nadeel als al het materiaal buiten moet staan.

P8161050Op mijn gemak alles in de tent ingepakt. Ondertussen was het gestopt met regenen en kon ik buiten de tent mijn ontbijt nuttigen.

P8161051En dan op weg. Sommige stukken bos hadden een tijdje geleden veel te leiden gehad van stormwind.

P8161053Voor de verandering , vanaf Carcans Plage was het fietspad de oude controle weg van de Duitsers uit de WOII. Breed maar de staat was alles behalve. Ze hebben over de betonplaten een laagje asfalt gegoten. De randen van de betonplaten waren goed te voelen.

P8161054Langs de weg was er regelmatig aan de voet van oude boomstronken gegraven door een dier.

Welk ???

P8161055Hier opnieuw een gewoon fietspad, voor wie van afwisseling houd is dit misschien niet de allerbeste route .

P8161057Nog eens een blik van de oceaan.

P8161059Juist voor Soulac-sur-Mer een echt kustfietspad.

P8161060Statue de la Liberté de Soulac-sur-Mer.

P8161061De uitleg bij het vrijheidsbeeld.

P8161063Net buiten Soulac-sur-Mer deze toeristische trein.

P8161065En dat is de veerboot voor Royan, ja het is nog tijd voor de overzet.

P8161066Vanop de overzet de vuurtoren op het puntje van het schiereiland.

P8161067Het was een kalme zee, gelukkig want zeeziek worden , neen hoor.

P8161070Dit kleiner bootje vaart heen en terug naar "Phare de Cordouan"

P8161074En dit is dan de skyline van Royan.

Bij aankomst nog even een fietsenmaker opgezocht maar te vergeefs. Eerst online aanmelden voor een afspraak en dan konden ze mij eventueel helpen. Het was ondertussen 18 uur dan maar naar de camping.

P8161079Op weg naar de camping passeer ik deze baai.

P8161080Even inzoemen en het is zoeken voor een deftig plaatje, ik moest nog even verder, gelukkig.

Camping Val Vert heel vriendelijk onthaal, voor een fietser hadden ze nog een plaatsje aan het sanitaire blok.

Dagafstand: 111,45 km

Duur: 6.43 uur

GS; 16.59 km per uur.

Morgen naar een fietsenmaker voor de voorste rem te laten herstellen.

Met 1 rem is het een beetje te gevaarlijk.

De groetjes

1. Petra en Johan:
    31 augustus 2023
    Nog een klein tandje bij ......

Veel goeie moed nog.