Rond het "Bassin d'Arcachon" naar de camping in Le Porge Océan.

15 augustus 2023 - Le Porge-Océan, Frankrijk

Het onweer van gisterenavond was gelukkig niet erg.

Deze ochtend wel het tentzeil nat ingepakt en op weg voor hopelijk een afwisselende dag.

P8151029Het begint mooi een brede brandgang die zicht geeft op duinen.

P8151030Hier idem de andere kant op kijkend.

P8151031Hier is het geen brandgang maar een bos dat helemaal is afgebrand.

P8151032Kilometers lang ga ik dit beeld zien.

P8151033De stille getuigen.

P8151035Op sommige plaatsen is alles geruimd en zijn  ze alles aan het omheinen.

P8151036Hier nog een doorgang naar het strand.

P8151038Misschien, niet al de beste foto van de reusachtige duinen ten zuiden van Pyla-sur-Mer.

Het is echt een attractie boven op die duinen lopen, op de voorgrond jammer genoeg een camping die helemaal is afgebrand.

P8151044Ten zuiden van Arcachon en Gujan- Mestras enorme files , wat was ik blij dat ik met de fiets was.

P8151045Eglise Saint-André in Le Teich, ook een terrasje gevonden voor een koffietje.

En toch ook een beetje verkeerd gereden, hoofdroute en zij routes alles door elkaar en dan mis je soms een juiste afslag.

P8151047Hele mooie fietspaden langs Biganos , Audenge, Lanton, Andersnos-les-Bains en Arès.

Het was een oude spoorlijn omgevormd naar een fietspad. Hier kon ik kilometers malen en niet meer verkeerd rijden!!!!!.

P8151048En dan opnieuw het bos in. Midden in het bos stonden twee mannen te overleggen en wenkt mij om te stoppen. De ene een Duitser de andere een Engelsman, en ze wisten niet met zekerheid of ze juist aan het fietsen waren.De ene naar het zuiden en de andere naar het binnenland. De ene met een GPS toestel dat blijkbaar niet al te goed werkte en de andere een copy van een kaart.

Mijn routeboekje bracht soelaas , en ze konden opnieuw vertrekken. Wat ik niet snapte ik was juist een wegwijzer voorbij gereden en een paar honderd meter verder stond er ook al eentje. Men kan natuurlijk bijziend zijn of blind....of geen aanleg tot navigeren hebben.

P8151049Het verder verloop van de rit , fietspad door het bos, de eerste camping ben ik voorbij gereden.

La Jenny Domaine Résidentiel Naturiste, nee dat is niets voor mij, en niet alleen op de camping maar ook op het fietspad liepen ze in hun blootje rond.

Een paar kilometers verder was ik aan de camping waar ik ging logeren. Camping Municipal La Grigne , mooi plaatsje maar voor een camping municipal aan de dure kant. 20.66 euro en het winkeltje die er was, gewoon woekerprijzen.

Twee nectarines bijna 4 euro, snacktomaten een doosje waar ik normaal 0.99 euro voor betaal nu 3.75 euro. Neen dat doosje tomaten heb ik niet gekocht.

De avond animatie heeft gelukkig niet te lang geduurd.

En je gelooft het niet derde avond op rij onweer, maar deze keer is het onweer langs getrokken zonder veel regen.

En altijd zijn er mensen die gewoon alles buiten laten liggen, alles nat natuurlijk. Eigen Schult dikke bult.

Dagafstand: 99.32 km

Duur: 5.34 uur

GS: 17.82 km per uur , dank zij de spoorweg.

En morgen is het afwachten of ik de overzet naar Royan nog neem of niet.

De groetjes