Naar Biscarrosse Plage.

14 augustus 2023 - Biscarrosse Plage, Frankrijk

Gisteren avond is het beginnen onweren. Omstreeks 22.30 uur begon het af en toe te bliksemen en te donderen in de verte.

Ik had nog de tijd om alles zoveel mogelijk in te pakken en de tent extra vast te zetten.

Om 23.00 uur brak het onweer echt los. Veel bliksem en gedonder en heeeeeel veeeeeel regen.

WATER IN DE TENTHet water stroomde door mijn voortent en zo onder mijn binnentent.

Alles in de tassen en de binnentent is droog gebleven. Bedankt Ortlieb en Nordisk voor de kwaliteit.

Omstreeks 02.00 uur was het onweer gedaan.

s'morgens zag je pas hoeveel mensen problemen hadden met hun tenten. Buiten een beetje vuiligheid van het opspattende water en het grondzeil had ik geen problemen.

Personeel van de camping heb ik niet zien rondlopen om te zien of alles in orde was. De kuisploeg had de enige sanitaire blok afgesloten voor de dagelijkse kuis. Niemand kon zich douchen, wassen of naar het toilet gaan. Mooie regeling!!!

P8141011Maar omstreeks 09 uur was ik onderweg, door de frisse bossen.

P8141012In de streek staan ook af en toe kurkeiken, hier hebben ze zijn jasje al uitgedaan.

P8141014Hier een post van een oriëntatie parcours. Het is wel nog het oude systeem met knijpers.

P8141017Hier ben ik even uit het bos gekomen. In de verte de Oceaan ter hoogte van Mimizan Plage.

P8141018Dan gaat de route het binnen land in, hier het Etang d'Aureilhan .

P8141021Aan het Hydrobase de Biscarrose.

P8141022Grote stukken bos die gerooid zijn, waar nu jonge planten aan het opschieten zijn.

P8141023Een heel lang eind langs een grote weg, het fietspad was wel op een veilige afstand.

P8141024De kerk van Biscarrosse met een mooi plein errond , maar tevergeefs gezocht naar een terrasje.

P8141026Een meer en direct een hele drukte , en goed uitkijken met het drukke verkeer.

P8141027Een zicht juist voor Biscarrosse Plage. Bijna aan de camping.

Naar de winkel en dan naar de camping. Eerste camping geen plaats meer.  Iets te noorden naar een andere camping.

Pech de wegwijzer was opnieuw naar het zuiden. Nu ik toch opnieuw aan het meer was daar naar de camping, alles volzet.

Terug naar Biscarrosse Plage maar nu naar camping zuid. Geen plaats meer, maar ik legde uit dat het al de derde camping was.

Een tweede bediende was komen kijken, en die had nog een plaatsje. Oef voor 28.48 euro had ik een grote plaats, zandplaats en met de verzekering dat het droog ging blijven.

Mij geïnstalleerd, gaan douchen , als ik iemand tegen kwam goede dag gezegd, maar raar niemand zei een goede dag terug.

Ik begon al te twijfelen, heb ik mij wel goed genoeg gedoucht, !!!!??

Het waren allemaal van die lodge tenten, trekt dat misschien een speciaal soort mensen aan.

Nu op de plaats naast mij kwamen zich ook nog vier wandelaars zich instaleren.

Heel vriendelijke jonge gasten, ik was gerustgesteld, dat het niet aan mij lag.

En..........omstreeks 10.30 uur opnieuw onweer, gelukkig minder hevig en veel minder regen.

Dagafstand : 109km

Duur; 6.27 uur

GS: 16.85 km per uur.

Tot het volgende verslag , de groetjes.