Vertrek in Biarritz.

13 augustus 2023 - Saint-Girons Plage, Frankrijk

En nu de start naar huis. Deze ochtend bewolkt maar niet koud. In feite ideaal fietsweer.

De stad Biarritz ga ik niet echt bezoeken, ik volg de route die langs de kust loopt .

P8130997Mijn eerste gedacht was, dat ziet er niet echt uit als het Knokke van Frankrijk.

P8130999Maar de grote en hoge golven dat hebben ze hier wel.

P8131000Zelfs zo vroeg zijn er heel wat surfers.

P8131001Nog even wachten op een grotere golf.

P8131004Een beetje verder was het beeld al iets beter , Knokke kwam in de buurt.

Ze waren ook overal aan het poetsen en opvallend er reden heel wat politie wagens rond.

Niet echt foto's van maar het zijn heel mooie gebouwen, iets of wat oudere stijl.

P8131005In de verte zie je hoe een hoge golf tegen de rotsen slaat.

P8131006Het is niet voor niets dat het hier het mekka voor de surfers is.

In de buiten wijken zie je overal auto's en campers waar mindere "begoede" gewoon in de straten overnachten, zelfs tentjes zie af en toe opduiken.

Maar in het echte centrum niets van dit alles, alles proper en in orde.

In de omgeving  van Bayonne loopt de route door een minder mooi gedeelte.

De route is goed aangeduid maar toch. Ik ben er in geslaagd om plots op een punt uit te komen waar ik een half uurtje geleden was gepasseerd. Soms heb je wegwijzer waar duidelijk op staat naar waar de route gaat. Op grote kruispunten en zo voort. Maar tussenin zijn het gewoon bordjes die de richting aangeven. Door één richtingsstraten is de route heen en terug niet identiek waardoor ik plots op de terugweg aan het fietsen was. Maar ja de euro moet wel vallen!!!!

P8131008Het is een heel afwisselend begin, door dorpjes dan weer via een fietspad door bossen, langs een meer.

P8131009Hier is het fietspad perfect gescheiden van de autoweg.

P8131010Een gebouw langs de weg dat mooi versierd was.

De camping waar ik deze nacht ga slapen is Saint Girons Plage voor 11.80 euro.

Dagafstand: 102.93 km

Duur; 5.56 uur

GS. 17.33km per uur

De groetjes en hopelijk tot morgen.