In vliegende vaart met de pet.

28 juni 2019 - Le Grand Vey, Frankrijk

28 Juni 2019.

dagafstand: 132.07 km

Totale afstand: 796  km  met een gemiddeld van 19.2 km/ uur.

Omstreeks 08.30 uur de camping die nog in volledige rust was verlaten.

Een beetje verder een koffie gedronken om in form te geraken.

En daar ging ik met een rotvaart richting het westen met een hele stevige rugwind.

P6280121In Bénouville juist boven Caen de speciale ophaalbrug " Pégasus Bridge" een groot symbool uit de tweede wereldoorlog.

In Hermanville passeerde mij een paar heel oude auto's, mooi om te zien, ik denk dat die Antwerpen niet binnen mogen wegens de uitstoot.

P6280123Een beetje verder stonden ze met een zestal auto's op een parking, ze hadden veel bekijks.

Juist voor Reviers een Canadees kerkhof gaan bezoeken.

Steeds opnieuw komt de stilte terug op zo een groot kerkhof , al die jonge mensen die met een ideaal naar hier gekomen zijn, voor de vrijheid, een beetje voor het avontuur , maar die jammer genoeg het niet overleefd hebben.

Het kerkhof was perfect onderhouden, daar kunnen de Belgen nog iets van leren.

Terwijl ik naar mijn fiets aan het stappen was hoorde ik die oude auto's opnieuw voorbij rijden.

Ik opnieuw de fiets op en nog geen tweehonderd meter verder, wat lag daar, een pet waarschijnlijk van iemand uit die oude wagens.

De pet tussen mijn stuur en mijn tas gestoken je weet maar nooit of ik die mensen nog zag.

P6280146Een beetje verder zag ik een volledige weide hooi mooi verpakt in roze folie.

Eventjes nagevraagd, vanaf nu gebruiken ze roze folie voor ons Elisabeth een plezier te doen.

Als er meer dan 1.000.000 volgers zijn dan krijt ze één hooibaal als geschenk,tof hé.

En de weg ging voort op en neer in razende vaart, en het was niet waar , aan de linkerkant mooi in de schaduw stonden die oude auto's.

Ik met mijn fiets er recht naar toe, je zag die mensen direct kijken zo met een blik van ,wat komt die fietser hier doen.

Zonder iets te zeggen haalde ik die pet de voorschijn, die gezichten moest je zien, iedereen begon te lachen en toevallig was het de persoon die het dichtst bij mij stond die zijn pet verloren had.

Daar moesten direct foto's van gemaakt worden.

Het was een hele toffe bende .

Daarna het mooie stadje Bayeux binnen gereden, heel mooi en toeristisch, iets lekker gegeten aan de kathedraal, en natuurlijk even binnen gaan kijken.

In Carentan was het behoorlijk druk, er was een rondrit bezig van oude wagens.

Eventjes gestopt en op het zelfde kruispunt stond ook een dame op leeftijd , en zwaaien dat ze deed, ze genoot er enorm van.

Natuurlijk moesten al die auto's even toeteren wat haar nog extra plezier bezorgde.

P6280167De dame was naar mij toegestapt, en uit haar dialect kon ik toch begrijpen dat er ongeveer 200 auto's deelnamen aan de rondrit.

En weg was ze want er kwamen opnieuw een paar prachtige auto's aangereden.

Nog een tiental kilometers en ik was aan de camping, alleen was de wind helemaal gedraaid, wind op kop en de afstand begon ik ook te voelen, dat was nog eventjes afzien. Maar een mooie camping aan zee in La Grand Vey maakte veel goed.