De zelfde zaken keren terug.

6 september 2019 - Mornay-sur-Allier, Frankrijk

06 september 2019

Dagafstand: 118.54 km

Totale afstand: 6854 km

Kamperen doe ik vanavond in Mornay -Sur-Allier.

In La Châtre tegen 09.30 uur vertrokken .Eerst nog door de rand van de stad en dan de natuur in.

P9063178één van de historische brugjes in La Châtre.

P9063179Even verder deze waterbron /put.

P9063183De kastelen zijn soms goed verstopt, hier in de omgeving van Lacs.

P9063185Hier ben ik dan in Montlevicq, het kasteel en herenboerderij .

P9063189Langs de weg af en toe een toefje herfststijlloos, is de herfst in aantocht!

P9063191In de vallei soms mooie dorpjes, met mooie huizen. Maar een cafeetje of winkel neen niet direct.

P9063193Deze landbouwer heeft er zijn werk van gemaakt, dat verdient zeker een prijs.

P9063198Dit kleine kanaal zal ik vandaag regelmatig tegen komen. Het Canal du Berry.  Eén van de vele sluizen op het kanaal, je kunt er zo overspringen zo smal is het.

P9063200Hier opnieuw een eenzame stier, helemaal alleen in zijn weide.

P9063201Nogal een beest, maar hij keek toch niet vriendelijk toen ik hem riep om even te kijken.

Voor het zelfde geld springt hij recht en komt hij naar mij toe gelopen. Ik denk dat ik alle records naar de prullenmand fietst op dat moment.

P9063202Het is ook een landschap die gedomineerd wordt door hagen. En het is het moment om ze bij te snoeien, dus ik moet soms uitkijken voor dooren. Ik wil geen platte banden hebben hoor.

P9063205Dat ben ik ook al eens tegen gekomen, de omgeving van Montmerrei. Tientallen weiden met overal paarden.

P9063206En opeens ben ik in de Far West , Lucky Luke kan elk moment opduiken.

P9063210Zelfs zijn paart gespot.

P9063209Zie ze daar liggen, die herkauwers, allemaal wit, raar hé eenmaal de grens over en de bruine kleur is weg.

Normaal gezien was mijn geplande afstand een 30 km minder. Maar door al die gesloten winkels moest ik wel verder.

En het ergste was dat ik het symbool voor plaatsen alleen voor campingcars voor een gewone camping had genomen.

Nu er is heel weinig verschil  in de symbolen en op de site van de boerderij stond "kampeerboerderij" . Dus daar stond ik dan, ok nog 6 kilometer verder. Samen met een circus familie stond ik daar weer bijna alleen.

Iets na 23.00 uur zijn er nog twee motorrijders hun tent komen opstellen, en was ik weeral laat in dromenland.

Nog de beste groetjes.

Nog een weetje.

Als de datum en plaats niet klopt , komt dat door het feit dat het verhaal onmiddellijk is geopend op het moment dat het gepost is.

Als ik een verhaal van gisteren schrijf is dat automatisch de plaats en datum van vandaag, en moet ik na publiceren van het verhaal manueel alles aanpassen.

1. Kris Verstraeten:
    8 september 2019
    Amai. Dat weetje ziet er ingewikkeld uit, Rudy. Ik ga dat morgen na een nachtje slapen, terug lezen. Groetjes.