Het vertrek in Bordeaux.

Dagafstand: 103.66 km

Gereden tijd: 5.45 uur

Totale afstand Bordeaux - Geneve 103.66 Km

Totale afstand fietsreis: 1924.81 Km

Deze ochtend vertrokken op de camping in Bordeaux.

De voorbije nacht heeft het veel geregend ,dus alles nat en vuil ingepakt.

Dan naar het centrum van Bordeaux voor een postpakje naar België te versturen.

De reisgidsen en te veel aan materiaal, alles in een doos en weg er mee. Een beetje minder gewicht dat ik moet mee sleuren.

Gelukkig was het een vriendelijke postbediende die goed geholpen heeft want de procedures zijn een beetje anders dan in België.

P8044898Met het oversteken van "Pont St Jean" is de tocht echt begonnen.

Jammer genoeg de regen ook die mij de ganse dag getrakteerd heeft op flinke buien.

P8044902Het eerste gedeelte was opnieuw op een oude spoorbedding.

P8044903Aan de oude spoorstations stond telkens een bord met de nodige uitleg.

P8044904 ben al mooi gestegen, ik zit op 102 meter hoogte.

P8044907In de verte de ruïnes van een abdij La Sauve.

P8044910Een spoorlijn zonder tunnels dat bestaat niet, het ziet er maar donker uit.

P8044911Geen nood als je de tunnel binnen fietst gaat het licht automatisch aan.

P8044914Een onverwachte ontmoeting tussen de wijngaarden.

P8044915Zo ver je kunt zien niets anders dan wijngaarden. Amaai zeg hier moet je zijn voor de wijn.

P8044916En de nodige " Chateaus" mogen ook niet ontbreken.

P8044918Ik volg een geruime tijd de Dordogne, een echt fietspad of jaagpad is er niet langs de rivier.

P8044920Naast druiven ook verschillende plantages met kiwi's gezien

P8044922Het vlakke is verdwenen, regelmatig zijn er pittige beklimmingen.

P8044925Het zijn geen schapen, anders zouden ze wel allemaal een lange nek hebben.

En om te eindigen opnieuw een spaak gebroken, op de camping een nieuwe geplaatst en morgen een fietsenmaker zoeken om alles eens na te kijken.

Ik sta op een nette kleine camping in Pineuilh. Camping 3 sterren maar alles is prima in orde.

En nu mijne slaapzak opzoeken voor een rustige nacht, geen geraas van auto's, dat is al veel.

Tot morgen

1. Petra en Johan:
    4 augustus 2021
    Dag Rudy, echt leuk om je verhalen te lezen. Hopelijk minder regen binnen enkele dagen. Geniet nog van je avonturenfietstocht en veel moed ! Wij gaan Oostenrijk opzoeken, maar niet per fiets, hoor :-)
  2. Julienne wiggeleer:
    5 augustus 2021
    ik hoop niet te veel tegenslag meer met je fiets en geniet er nog van