Op naar Zaragoza.

25 augustus 2019 - Zaragoza, Spanje

25 Augustus 2019

Dagafstand: 96.42 km

Totale afstand: 5668 km

Camping in Zaragoza, op het eerste zicht goed in orde. 32.75 euro voor twee nachten en een dag stroom.

In ieder geval een goede kantine .

Deze ochtend om 09.00 uur vertrokken. De eerste kilometers gingen naar beneden dat is altijd leuk om wakker te worden.

P8252484De HST lijnen  kom je af en toe tegen, op dat gebied is Spanje zeker niet achter.

P8252499 (2)Een paar kilometer verder zag ik de gier al van zitten. Het is wel in de schaduw maar een mooi silhouet.

P8252505Een tweehonderd meter verder vliegt er eentje boven de ruïnes van een dorp.

P8252508Met de rug naar mij, dat is niet hoffelijk hé.

P8252508 (2)Een beetje inzoemen , mooi wit kopje.

P8252511En hier zitten nog twee jongen, waarschijnlijk aan het opwarmen in de eerste zonnestralen.

P8252516Het is vandaag dieren dag, deze hond ( jachthond ) staat mooi te wachten. Ik denk dat ze de inspiratie hebben gehaald bij de stieren.

P8252517 (2)Het zag er zo een gevaarlijk beest uit dat ik direct mijn " dazer" ( ultrasone honden verjager) heb genomen om hem weg te jagen.

P8252520Het was opnieuw verzamelen geblazen, het kan ook zijn dat ze aan het treuren waren. Een paar kilometer verder hing er een ooievaar in de elektrische draden, er zat geen leven meer in, zijn nekje hing naar beneden. Uit respect voor de doden heb ik er geen foto van genomen.

P8252521Epila op het eerste zicht een mooi stadje , maar!!

P8252522Een paar mooi gebouwen in de omgeving van de kerk, in de kerk was een misviering bezig , daar  kon  ik  niet binnen.

Bij het wegrijden van de kerk naar de hoofdweg, even een kortere weg nemen. Ja het was iets beter dan de bidonville van Bombay, maar de buurt waar ik terecht kwam ,armzalig, kleine, vuile huisjes. Het is ook het eerste stadje waar het mij opvalt  dat er heel veel vreemdelingen wonen. Ik zou er s'nachts niet  graag rondlopen.

Zeker niet als je dan mannen uit een klein winkeltje ziet komen met een fles verpakt in een witte plastieken zak. Het zal geen fruitsap of water geweest zijn.

P8252536Van ver lijkt het nog mee te vallen, ik weet wel beter.

P8252538 (2)De steek heeft wel deze mooi gevormde rotsen, wat erosie kan vormen.

P8252541De streek staat ook gekend voor de huizen die half in de rotsen zijn ingewerkt.

P8252546Nog een goede dertig kilometer en ik ben in Zaragoza. Ik hoop dat het er een beetje groener zal uitzien.

Morgen op zoek naar een fietsenmaker, en hopelijk krijg ik de tijd om de stad een beetje te gaan verkennen.

En de blog van de voorbije dagen afwerken.

De zonnige groetjes.

1. Kris Verstraeten:
    25 augustus 2019
    Dag Rudy
    Een beetje zoals op die laatste foto.... Zo ziet mijn voortuin er nu uit. (Sinds daarnet ais al het onkruid weg. Ik had het je immers beloofd dat hij onkruidvrij zou zijn als jij hier terug aankomt.)
    Ik duim voor een goede fietsenmaker morgen.
    Groetjes
    Kris.