Armoede en afwisselende landschappen.

24 augustus 2019 - Contamina, Spanje

24 augustus 2019

Dagafstand: 113 km

Totale afstand: 5571 km

Camping in Savinan : - Zwembad: OK ik zwem toch niet.

- Sanitair: NOK koud water in de douche

- Cafetaria: NOK gesloten.

- Internet: OK enkel aan het onthaal, buiten op een eigen stoeltje.

- Prijs: NOK 18 euro voor geen comfort

P8242460Daar hou ik van .

P8242482Daar hou ik niet van.

Morgen met een halve trapper naar Zaragoza en maandag naar de fietsenmaker.

Vandaar de verplichte rustdag!!!! en tijd om de blog helemaal bij te werken.

Het is nu stilaan tijd voor mijn tent op te zoeken het is al 22.38 uur

Tot morgen.

Hier ben ik dan , om 10.00 uur vertrokken. Eerst de weg nog eens goed gevraagd. Het was niet eenvoudig, ik moest het einde van de autosnelweg op om zo naar het centrum van Soria te geraken. Dat is wel even wennen op zo een brede weg.

P8242457In Soria niet veel gaan bekijken, gewoon mijn te volgen weg gereden en wegwezen.

Ik moest wel tweemaal dezelfde vallei door, dat was even klimmen.

P8242460En eenmaal op het plateau vlak en van het ene kleine dorp naar het andere.

P8242463De wegen waren niet altijd van goede kwaliteit.  En daar ergens  in de verte moet ik de heuvels over.

P8242464Het is ook een streek van de varkenskwekerijen, dat ziet men niet alleen maar ruiken des te meer.

P8242465Nog zo een dorpje waar ik langs moest, alles dor, en armoede troef, hier zie je geen BMW rijden.

P8242469Onverwacht een kerkje in het midden van het veld, een eind voor het dorpje Ciria.

P8242470Het kasteel ruïne van Ciria en toevallig zaten er ook gieren.

P8242473Een beet verder ben je dan weer op een hoogte  plateau en ziet er alles weer vlak uit.

P8242474Maar het wisselt heel snel, opnieuw een klimmetje in het ruige landschap.

P8242478Na de klim een lange afdaling, jammer over een hele slechte weg. Hier het dorpje Aranda de Moncayo.

P8242480Elk dorp hier heeft wel zijn ruïne , Cator .

P8242481Hier Illueca.

En dan naar de camping, natuurlijk staat er geen wegwijzer, ik het dorp binnen gereden in plaats de grote weg te blijven volgen.

Opnieuw tien minuten later op de camping, heeft dat belang ! Maar neen dat zijn gewoon een paar extra kilometers.

De groetjes.

1. Kris Verstraeten:
    24 augustus 2019
    En hier is mijn computer terug hersteld, Rudy. Ik kan dus terug reageren. Inderdaad is die halve trapper niet leuk. Hopelijk zijn er in Spanje goede fietsenmakers. Als ik aan Zaragosa denk, dan denk ik aan dat ene liedje van Jimmy Frey. Het zou de stad van zijn dromen zijn. Wie weet ook voor jou. Groetjes en tot morgen.