Late namiddag vogels spotten.

23 augustus 2019 - Soria, Spanje

23 augustus 2019.

Dagafstand: 157.49 km

Totale afstand: 5458 km

Camping in Soria: hele goede camping alleen ik had pech het internet was uitgevallen en kon niet direct hersteld worden.

Voorproefje want dit verslag maak ik af op 26 augustus. Verplichte rustdag door een defect aan de fiets.

P8232444 (2)Een gier die juist gaat opvliegen.

Tot 26 augustus.

Hier ben ik dan.

Ik ben om 08.20 uur vertrokken, dus ik heb 08.00 uur net niet gehaald.

P8232350Kerk van Fuentespinza, het cafeetje was nog dicht nog even wachten op koffie.

P8232352Oei ben ik in Bolivia beland, ik denk dat de naam Santa Cruz veel wordt gebruikt, ik ben het nog tegen gekomen.

P8232353Het vlakke landschap waar je af en toe een klein dorpje passeert.

P8232355Een vlag en een geel bordje?

P8232354Ah het is een omloop van een wielerwedstrijd. En ik dacht dat die duizenden mensen langs de weg speciaal voor mij daar stonden.

Even verder moest ik zelf aan de zijkant gaan staan van de politie. Tot de hele stoet gepasseerd was.

P8232358En het waren meer dan 150 renners, en het was een open wedstrijd, het waren mannen en vrouwen die voorbij zoefden. (De meeste vouwen achteraan de groep hmmm). Het toffe was dat de renners de laatste dertig kilometers het zelfde parkoers moesten volgen als ik. In die kleine dorpjes zaten de mensen al klaar voor de doorkomst van de renners. Ze hebben mij zelfs tweemaal tegen gehouden om te vragen wanneer de renners kwamen.

P8232365Voor de rest het vlakke land.

P8232368Het kerkje van San Esteban de Cormaz, het was ook de aankomst plaats van de wielerwedstrijd. Het  was een beetje de weg zoeken om uit het dorp te geraken.

P8232370Een mooi overdekte inkom.

P8232375Hier een zicht met rechts de inkom.

P8232377Bij het restaureren van de kerk zijn deze muurschilderingen te voorschijn gekomen.

P8232380Het houtsnijwerk was ook de moeite. Hier de onderzijde van het bordes voor het kerkkoor.

P8232383Hier bijna de volledige boog.

P8232385Het altaar met erboven ook muurschilderingen.

P8232388En na het vlakke dal, een stevige beklimming.

P8232389Daar beneden ben ik door het grijze gedeelte gereden. Het is niets anders dan een immens grote

fruitplantage. Appel- en perenbomen die afgedekt zijn met gaas die een beetje schaduw geeft. De weg door de plantage was 2.4 kilometer lang.

P8232392Dan de kasteel ruïne van Gormaz, heel groot en neen ik ben er niet naartoe gereden.

P8232395Volgende afspraak was Berlanga de Duro , hele massieve torens, en opnieuw vlogen gieren boven mij.

P8232407Via deze stadspoort ben ik op een pleintje terecht gekomen, dat was het moment voor koffie.

P8232409Hele mooie gaanderijen langs de huizen. Een van de weinige dorpen waar ik bloembakken heb gezien.

P8232419Een foto van de zijkant van het kasteel.

P8232425Nog een beetje verder gaan staan, het is een heel mooi geheel, maar nog heel veel werk om alles te restaureren.

P8232454 (2)Deze hebben hun nest verraden door er naar toe te vliegen.  Geel aan de kop dan zijn het aasgieren.

De kleinste van de drie soorten die hier voorkomen. Toch nog een spanwijdte van 1.65 meter.

Heel wat foto's gemaakt maar niet veel goede, daarom gaat het dikwijls veel te vlug.

Het was ondertussen 18.00 uur aan het worden en ik moest nog tot Soria.

De camping in Soria was heel goed in orde , pech geen internet en toch een beetje lawaai van de snelweg.

De groetjes.