Bremer stadsmuzikanten van Grimm

4 juli 2020 - Tarmstedt, Duitsland

Eindelijk nog eens nieuws,

ja er was een groot probleem met het  internet, op de kleine campings een beetje buiten de toeristische zone was er bijna nergens internet, ofwel was het van hele slechte kwaliteit. ook het weer heeft mij partner gespeeld, tamelijk veel regen en dan vele campings zonder echte cafetaria's.

Via mijn aantekeningen en de vele foto's breng ik mijn reis verslag van toch wel een speciale fietsreis. Geniet er van ook al is het in een uitgesteld relais.

De camping in Dötlingen mooi op tijd verlaten, mooie locatie maar de vriendelijkheid s'avonds in de tent om iets te eten of te drinken was niet denderend, er werd ook in die tent gerookt en er was weinig afstand tussen de tafels.

Dus zelf maar iets koken en drinken gekocht voor aan de tent.

In de omgeving van Harpstedt deze schulpturen tegen gekomen, niet de meest verfijnde maar leuk om te zien , zo maar in het bos.

P7040299Een kleine wegversperring, gelukkig was er geen gracht, en was het eenvoudig langs de omgevallen boom te stappen.

P7040301Het is nog droog weer en prima fietsweer, langzaam zie ik de stad Bremen korter bij komen.

De rivier De Wezer op de voorgrond ken ik nog van vroeger , het was de rivier waar we de miliciens leerden met roeiboten naar de overkant te geraken.

Ook was het de rivier waar alle bruggen werden geladen met springstof om in geval van conflict met het Oostblok alles op te blazen. Dan spreek   ik over de periode Bad Arolsen van 1983 tot 1992.

P7040303Nu de brug over en ik ben in het centrum, ik ben benieuwd, de eerste grote stad op Duitse bodem die ik bezoek.P7040306Een gezellige drukte, wel iets te druk om het veilig te houden.

P7040307Er was marktdag, demonstratie voor dierenrechten en dan nog een fietser die de stad bezoekt.

P7040309 (2)Het beroemde standbeeld van Bremen, die ze te danken hebben aan het sprookje van Grimm de Bremer stadsmuzikanten.

IMG_20200704_132821In volle concentratie om het standbeeld er volledig op te krijgen.

P7040314 (2)Rolandstandbeeld het symbool van burgerlijke vrijheid is te vinden tegen over de Dom.

IMG_20200704_133845De Dom , sorry de puntjes van de torens staan er niet volledig op.

P7040316 (2)In Bremen zijn er heel wat standbeelden te vinden, van modern tot heel klassieke, heel leuk voor de kinderen, ik heb niet direct kunnen terugvinden wat het juist uitbeeld, of verwijst het naar de rattenvanger van Hamelen.

P7040319Dit klassiek standbeeld in een klein park vlak bij het historische centrum.

IMG_20200704_141046In het grote Burgerpark zijn een paar restaurants en tavernes te vinden, in het eerste was het behoorlijk druk, maar het tweede was rustig dus tijd voor een koffie.

Ik heb maar een heel klein deeltje van de stad gezien en het is zeker de moeite om nog eens terug te gaan.

P7040320Juist buiten het centrum van Bremen het riviertje de Wörpe blijven volgen, rustig en mooi fietspad.

IMG_20200704_181408Tent snel opgesteld want het was een beetje aan het motregenen, juist naast de speeltuin, maar vlak bij het sanitair en cafetaria.

IMG_20200704_181359Deze avond iets simpel om te eten.🤗

IMG_20200704_181350Dat smaakt altijd.

IMG_20200704_215140De wc was deze maal ook speciaal, net een troon 😀😀 een simpele en nogal kale troon.

Hier waren het super lieve mensen die de cafetaria open hielden , maar opnieuw werd er binnen gerookt heel jammer, er was ook een veranda die er wat vervallen uit zag , ik ben daar maar gaan zitten ik zat er ten minste niet in de rook en ik had internet, maar ik mocht de code niet verder vertellen, voor de vaste bewoners was er blijkbaar een aparte regeling.

Nog een fijne dag , de groetjes